رییس جهاددانشگاهی استان خبر داد:

اتمام کار طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی/اشتغالزایی ۱۳۰ زن سرپرست خانوار

۰۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۹ کد : ۳۷۳۲۸ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی از اتمام کار طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و اشتغال ۱۳۰ زن سرپرست خانوار در استان خبر داد.
اتمام کار طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی/اشتغالزایی ۱۳۰ زن سرپرست خانوار

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر، افزود: سهم استان مرکزی در گام نخست اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار 130 نفر تعریف شد و راهبردهای اجرایی در زمینه توانمندسازی و فرصت شغلی برای آنان در این طرح ملی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با همکاری سه جانبه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی اجرا شد.

غفاری زاده با بیان اینکه در راستای عملیاتی کردن این طرح در استان، نشست ها و جلسات تخصصی متعددی با صاحب نظران، پیشرانان، کارآفرینان برگزار شد، هدف از اجرای این طرح ملی را ارائه آموزش‌ های لازم در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار اعلام کرد و افزود: متقاضیان پس از یادگیری آموزش ‌های لازم، با همراهی پشتیبان و پیشران طرح، اقدام به اشتغال و کسب درآمد می ‌کنند.

غفاری زاده با اشاره به اینکه در جریان اجرای این طرح ملی شناسایی، مهارت آموزی، توانمندسازی شغلی و بازاریابی برای جامعه هدف طرح پیگیری شد، گفت: ﺧﻮﺩاﺷﺘﻐﺎﻟﻲ ﺯﻧﺎﻥ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﺧﺎﻧﻮاﺭ و ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪﻱ اﺯ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺧﺎﻧﮕﻲ برای اﻳﺠﺎﺩ اﺷﺘﻐﺎﻝ ﭘﺎﻳﺪاﺭ و اﺗﺼﺎﻝ ﺑﻪ ﺑﺎﺯاﺭ ﻫﺪﻑ ﺩﺭ اﺳﺘﺎﻥ از دیگر اهداف این طرح به شمار می رود.

رییس جهاددانشگاهی استان در پایان با اشاره به اینکه طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار از سال 98 بر اساس الگوی نوین مشاغل خانگی در استان آغاز شد، تصریح کرد: برندسازی یکی از مزایای ویژه این طرح ملی بود که دغدغه عرضه محصولات به بازار و فروش آنها را برای زنان سرپرست خانوار برطرف می نماید.


نظر شما :