حمایت رییس بیمارستان سینا اراک از نمایندگی بانک خون بندناف جهاددانشگاهی

۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۱ کد : ۳۸۰۳۳ معاونت پژوهشی تاپ خبر
رییس بیمارستان سینا اراک در دیدار با رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی، حمایت از انجام نمونه گیری خون بندناف را اعلام و بر ضرورت ترویج و فرهنگ سازی این موضوع تاکید کرد.
حمایت رییس بیمارستان سینا اراک از نمایندگی بانک خون بندناف جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در دیدار با دکتر صدیقی رییس بیمارستان سینا اراک به مناسبت روزجهانی خون بندناف، اظهارکرد: بانک خون بند ناف رویان در واقع از زمان تاسیس در دهه ۸۰،  فعالیت خود را در راستای اطلاع رسانی به خانواده هایی که در آستانه تولد فرزند بوده و نیاز به ذخیره سازی سلول های بنیادی دارند، آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: خون بند ناف منبعی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است و می‌تواند در درمان بیماری‌های خونی بدخیم و غیر بدخیم مورد استفاده قرار گیرد که بسیار مهم و ضروری است تا همه اقشار جامعه و خانواده‌ها از علت ذخیره‌سازی و موارد استفاده خون بند ناف اطلاع و آگاهی داشته باشند.

دکتر مرتضی صدیقی رییس بیمارستان سینا اراک هم در این دیدار حمایت خود را از انجام نمونه گیری خون بندناف اعلام و بر ضرورت ترویج و فرهنگ سازی این موضوع تاکید کرد.

وی از برگزاری سمینار در خصوص ذخیره سازی خون بندناف در بیمارستان سینا استقبال کرد و افزود: ارایه یافته های علمی متخصصان در این زمینه کمک شایانی بر فرهنگ سازی این مهم در  بین خانواده ها خواهد داشت.


نظر شما :