رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی خبرداد:

آغاز بکار کلینیک پوست در جهاددانشگاهی/رویکرد جدید تمرکز بر آموزش پزشکی است

۰۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۱ کد : ۳۸۴۰۴ اخبار عمومی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی از آغاز بکار کلینیک پوست و زیبایی در این مجموعه خبر داد و افزود: سلول‌ های بنیادی در جوانسازی پوست و رفع بیماری های پوستی اثربخش هستند و تلاش داریم که در این راستا به موضوع سلول درمانی ورود کنیم.
آغاز بکار کلینیک پوست در جهاددانشگاهی/رویکرد جدید تمرکز بر آموزش پزشکی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در نشست هم اندیشی با کارکنان این واحد، اظهارکرد: جهاددانشگاهی تلفیقی از فرهنگ، آموزش، پژوهش و بعنوان نهادی عمومی غیردولتی دارای منابع دولتی بسیار محدود بوده و با روحیه جهادی بصورت خودگردان فعالیت می کند.

وی تصریح کرد: بخش عمده فعالیت جهاددانشگاهی استان از بدو تاسیس در حوزه آموزش های کوتاه مدت متمرکز شده است و از ظرفیت های جهاددانشگاهی با قدمتی بیش از ۴۰ سال در استان در راستای توسعه فعالیت های کیفی و کاربردی در حوزه ماموریت های محوله در بخش های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و پشتیبانی بهره گیری می شود.

جهاددانشگاهی در حال تبادل ورود به عرصه صنعت و کشاورزی است

رییس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به موقعیت استان مرکزی در بخش صنعت و کشاورزی، گفت: جهاددانشگاهی در حال تبادل ورود به عرصه صنعت و کشاورزی است و با تعامل با نمایندگان مجلس و مسوولان کشوری و استانی و با برگزاری نشست و جلسات متعدد با هدف شناساندن ظرفیت های موجود، انجام شده تا این نهاد بتواند قدم های موثری جهت رفع مشکلات استان بردارد.

غفاری زاده ادامه داد: جهاددانشگاهی بدنبال کیفیت بخشی به فعالیت هاست و هم اکنون فعالیت های این نهاد در سه شهرستان اراک، ساوه و محلات متمرکز شده و به منظور ایجاد درآمد پایدار و با توجه به موقعیت هر شهرستان مراکز خدمات تخصصی و مرکز آموزش کوتاه مدت راه اندازی شده است.

این مقام مسوول توضیح داد: در سال های گذشته حدود ۹۰ درصد درآمد جهاددانشگاهی از طریق فعالیت های مرکز آموزش علمی کاربردی وابسته به این نهاد تامین می شد؛ اما اخیرا به دلیل کاهش دانشجویان، این میزان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

آینده جهاددانشگاهی بر اساس پژوهش های کاربردی ترسیم شده است

وی با تشریح فعالیت های پژوهشی این نهاد، خاطرنشان کرد: پژوهش اولویت اصلی جهاددانشگاهی کشور است و آینده این نهاد بر اساس پژوهش های کاربردی ترسیم شده است.

غفاری زاده با بیان اینکه در حوزه کشاورزی با راه اندازی مرکز خدمات تخصصی انار ساوه بدنبال اقدامات پژوهشی و کاربردی هستیم، خاطرنشان کرد: با راه اندازی مرکز خدمات تخصصی سنگ در شهرستان محلات درصدد شناسایی راهکارهای مناسب جهت تولید کاغذ از ضایعات سنگ هستیم که در این راستا بزودی تفاهم نامه همکاری با جهاددانشگاهی شهید بهشتی منعقد می شود.

تبدیل مرکز درمان ناباروری به مجتمع درمانی

رییس جهاددانشگاهی استان، تبدیل مرکز درمان ناباروری به مجتمع درمانی را از اقدامات برجسته این نهاد عنوان کرد و گفت:  راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی با تعرفه نیمه دولتی کمک بسیاری به مردم در شرایط سخت اقتصادی می کند. همچنین آزمایشگاه ژنتیک پزشکی نیز با تعرفه عمومی و نصف تعرفه بخش خصوصی، ایجاد کلینیک دیابت، کلینیک کاردرمانی، کلینیک آسم و آلرژی، ارایه وام به زوج های نابارور، مرکز مشاوره با بهره گیری از  نیروهای توانمند و ... توانسته به مجموعه ای موفق تبدیل شود.

وی از آغاز بکار کلینیک پوست و زیبایی در مجموعه جهاد دانشگاهی استان خبر داد و افزود: سلول‌ های بنیادی در جوان سازی پوست و رفع بیماری های پوستی اثربخش هستند و تلاش داریم در این راستا به موضوع سلول درمانی ورود کنیم.

لزوم بازنگری در فعالیت های فرهنگی

این مقام مسوول به فعالیت های حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اشاره کرد و بر لزوم بازنگری در فعالیت های فرهنگی و تنوع بخشی در این حوزه تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه معاونت فرهنگی علاوه بر اجرای طرح ها و برگزاری دوره های متعدد، بدنبال پروژه یابی جهت کسب درآمد پایدار باشد، بر ضرورت حفظ و ارتقا جایگاه جهاددانشگاهی و فضاهای فرهنگی این نهاد در دانشگاه اراک تاکید کرد.

غفاری زاده افزود: در زیر مجموعه معاونت فرهنگی فعالیت های مختلفی در حال پیگیری است که فعالیت دفاتر تسهیلگری در شهرستان اراک و ساوه با هدف توانمندسازی اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت مشارکت مردم در امور اجتماعی صورت می گیرد که بخش مهمی در درآمدزایی حوزه فرهنگی دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های آموزشی در صدر برنامه های این نهاد قرار دارد، گفت: در حوزه آموزش پزشکی و برگزاری آموزش های تخصصی درصدد همکاری با جهاددانشگاهی شهید بهشتی هستیم.

جهاددانشگاهی درصدد تمرکز بر موضوع آموزش پزشکی است

وی با تاکید بر پرهیز نگاه سنتی آموزش های عمومی، بر ضرورت برگزاری دوره های تخصصی تاکید کرد و افزود: جهاددانشگاهی درصدد تمرکز بر موضوع آموزش پزشکی است و رویکرد جدید این است که به سمت آموزش های تخصصی و فوق تخصصی ورود پیدا کند.

غفاری زاده همچنین با بیان فعالیت های معاونت پشتیبانی این نهاد، اضافه کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی خودگردان با حداقل درآمد درصدد اقدامات بزرگی انجام دهد و هدف ما کیفی و کاربردی است. هدف ما در این حوزه شفاف سازی، رفع دغدغه های مالی، ایجاد درآمد پایدار در بازه زمانی کوتاه و بلندمدت است.

این مقام مسوول یادآور شد: جهاددانشگاهی با توجه به اینکه مجموعه ای علمی غیرحاکمیتی است و از ردیف بودجه مشخصی برخوردار نیست نسبت به سایر نهادهای عمومی غیردولتی با مشکلات بیشتری مواجه است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست صمیمانه رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی به سوالات حاضران پاسخ داد.


نظر شما :