در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد؛

برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در قالب طرح "حکمت" در استان مرکزی

۲۴ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۸ کد : ۳۹۱۳۴ معاونت فرهنگی تاپ خبر
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در قالب طرح حکمت در استان خبر داد.
برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در قالب طرح "حکمت" در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر، گفت: کرسی‌ های آزاداندیشی در قالب طرح حکمت در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت راه‌اندازی کرسی‌های مناظره، نقد، نظریه‌‎پردازی و آزاداندیشی در استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در این کرسی‌ های آزاداندیشی، چند عضو هیات علمی دانشگاه یا صاحب‌نظر و چند دانشجو به صورت آزاد، منطقی و عالمانه به اظهار نظر، تبادل آراء و گفت و گو در موضوعی خاص می‌پردازند، افزود: در این کرسی ها دانشجویان مستمع، امکان اظهار نظر و طرح پرسش را دارند.

غلامی در ادامه محورهای انتخاب شده برای کرسی های طرح حکمت، چالشی و در راستای پرداختن به مسایل گوناگون سیاسی و اعتقادی با هدف نهادینه‌سازی آزادی بیان و تضارب آراء با رعایت اخلاق و منطق گفت‌وگو، ایجاد فرصت قانونی و عادلانه برای عرضه آزادانه آراء، دیدگاه‌ها و سؤالات پیرامون موضوعات مختلف جامعه عنوان کرد.

این مقام مسوول در پایان هدف اصلی این طرح را تقویت روحیه حقیقت‌ جویی، آزادگی و قانون‌ گرایی در جامعه دانشگاهی، ساماندهی مباحث و گفتگوها با سابقه علمی و ایجاد فضای مناسب برای طرح و بیان اندیشه‌ های نو، تفکر خلاق و فرهنگ نوآور بیان کرد.

کلید واژه ها: کرسی طرح نظر استان آراء


نظر شما :