در جدیدترین نظرسنجی ایسپا عنوان شد؛

آیا شما اطلاع دارید رییس قوه قضاییه چه کسی است؟

۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۸ کد : ۳۹۲۹۹ اخبار عمومی تاپ خبر
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) به منظور پایش افکار عمومی در ارتباط با شناخت مردم از رییس قوه قضاییه، یک نظرسنجی در مقیاس ملی و با شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است.
آیا شما اطلاع دارید رییس قوه قضاییه چه کسی است؟

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) به منظور پایش افکار عمومی در ارتباط با شناخت مردم از رییس قوه قضاییه، یک نظرسنجی در مقیاس ملی و با شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است.

۳۸.۴درصد از افراد بالای ۱۸ سال از نام رئیس فعلی قوه قضاییه اطلاع دارند

از پاسخگویان پرسیده شد، «آیا می‌دانید در حال حاضر رئیس قوه قضائیه کیست؟» بر اساس نتایج به دست آمده، ۳۸.۴ درصد از پاسخگویان می‌دانند رییس قوه قضاییه کیست و اسم ایشان(آقای محسنی اژه‌ای) را به درستی ذکر کرده‌اند. در مقابل ۶۱.۶ درصد پاسخگویان نام رییس قوه قضاییه را نمی‌دانند.

میزان آشنایی با رییس قوه قضاییه در بین مردان(۵۳.۸ درصد) بیشتر از زنان(۲۲.۸ درصد) است. با افزایش سن میزان آشنایی با ایشان افزایش می‌یابد و افراد دارای تحصیلات دانشگاهی(۵۱.۴ درصد) بیشتر از کسانی که تحصیلات دانشگاهی ندارند(۳۰.۹ درصد) و افراد ساکن در شهرها(۴۲.۱ درصد) بیشتر از افراد ساکن در روستاها(۲۸.۳ درصد) از این امر مطلع‌اند.

 نظرسنجی در سطح ملی(شهر و روستا) آبان ۱۴۰۰ با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور و اندازه نمونه ۱۶۱۲ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی توسط ایسپا اجرا شده است.

کلید واژه ها: درصد قوه قوه قضاییه رییس قوه قضاییه پاسخگویان


نظر شما :