همایش کارآفرینی، مهارت و اشتغال

۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۸ کد : ۴۰۲۸ معاونت آموزشی تاپ خبر
همایش کارآفرینی، مهارت و اشتغال در روز دوشنبه ۲۶ آذر ماه به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی و همکاری مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک با تقدیر از برگزیدگان عرصه کارآفرینی برگزار شد
همایش کارآفرینی، مهارت و اشتغال

 

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، همایش کارآفرینی، مهارت و اشتغال در روز دوشنبه 26 آذر ماه به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی و همکاری مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک در سالن آمفی تئاتر جهاد دانشگاهی برگزار شد.

دکتر رئوفی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در این برنامه گفت: با توجه به اینکه دانشجویان شاید در انجام برخی امور به تنهایی موفق نباشند در نتیجه اساتید باید در این راستا حمایت‌های لازم را انجام دهند چراکه در بحث کارآفرینی مدیران دانشگاه‌ها نقش برجسته‌ای دارند.

رئوفی اضافه کرد: ایجاد نطفه و کاشت ایده در ذهن دانشجو باید در کلاس به صورت عملی انجام شوده تا در نهایت به مباحث کارآفرینی ختم شود و در این راستا علوم باید کاربردی باشند.

وی بیان کرد: جوانی که بلافاصله پس از کارآفرینی وارد بازار کار شده و درآمدزایی انجام دهد، کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می گیرد و از طرفی با فکر و برنامه از بار هزینه‌های او نیز کاسته می شود.

در این همایش  مرتضی پرهیزکار رئیس سابق سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی کشور نیز با اشاره به اینکه دانشگاه و دانشجویان علمی کاربردی نسبت به سایر دانشجویان به بازار کار و جامعه نزدیک‌ترند، اظهار کرد: همانگونه که مهارت‌های فنی برای رسیدن به دنیای کار و تجارت و اقتصاد لازم است مهارت آموزی در دوران دانشجویی نیز از اهمیت بسزایی در این مسیر برخوردار است که در این راستا حمایت اساتید نیز مورد نیاز است.

وی افزود: نسبت دانشگاه و دانشجو یک نسبت دوطرفه و قابل دسترس است که البته به سرمایه زیاد نیاز ندارد و تنها می‌توان از طریق یک کار هوشمند اقدام به حرکت در این مسیر کرد، دانشجو علاوه بر عمل به وظایف دانشجویی باید مسئولیت ها و تکالیف دیگری را نیز در اولویت قرار دهد چراکه در دوران دانشجویی آینده شغلی او رقم خواهد خورد.

رئیس سابق سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی کشور، تصریح کرد: برای رسیدن به یک آینده شغلی خوب باید از زمان دانشجویی به دنبال ریسک و برنامه باشید. سرنوشت شما به شدت تحت تاثیر فعالیت‌هایی است که در ایام دانشجویی انجام می‌گیرد.

پرهیزکار گفت: تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که در کسب و کارهای جدید علاوه‌ بر پول، ایده و حرفه گرایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و استفاده از امکانات پیرامون تاثیرات خوبی را در این حوزه به دنبال خواهد داشت.

پرهیزکار بیان کرد: تولید، بازاریابی و فروش، نوآوری، کنترل کیفیت و مدیریت کسب و کار از ارکان کسب و کار هستند که باید به شدت مورد توجه قرار بگیرند. ایده برتر، محصولات برتر، رزومه برتر، کسب و کار برتر و تیم کارآفرینی از جمله محصولات فرآیند اشتغال و کارآفرینی هستند.

وی آمادگی قبل از آغاز کار، شناسایی فرصت و ایده های کارآفرینی، تبدیل ایده به برنامه، تامین امکانات، اجرای برنامه و ارزیابی و بهبود و توسعه را از مراحل کارآفرینی دانست و گفت: مدیریت منابع نسبت به تامین منابع اهمیت بالاتری دارد که در این راستا نیز توانایی ها و آمادگی ذهنی، ارتباطات، توانایی و مهارت، مشاوره و همکاری، دانش فنی، تجهیزات و برنامه از موارد مورد نیاز برای کارآفرینی موفق است.

در پایان این مراسم مسعود شهرجردی رییس دفتر کارآفرینی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک، علیرضا حاج علی بیگی رییس دفتر کارآفرینی علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک و رضا شریفیان رییس دفتر کارآفرینی علمی کاربردی هپکو اراک به عنوان دفاتر برتر استان مرکزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

عصمت السادات آل یاسین، میلاد میثمی و عاطفه بازجو نیز به ترتیب به عنوان مسئولان برتر دفاتر کارآفرینی مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک، فرهنگ و هنر اراک و هپکو اراک تجلیل شدند.

همچنین در این مراسم از مجید حیدری به عنوان مدرس کارآفرین برتر و از حمیدرضا نجفی و مریم ابراهیمی به عنوان دانشجوی کارآفرین برتر تقدیر شد.

تقدیر از تیم‌های برتر استارت آپ مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک بخش دیگری از این مراسم بود.


نظر شما :