گیاهان دارویی موثر در درمان گلودرد و التهاب لوزه کودکان

۱۹ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۱ کد : ۴۰۳۵۶ معاونت پژوهشی تاپ خبر
گلودرد اکثرا به علت تورم و التهاب حلق می باشد. التهاب حلق با یک سرماخوردگی و یا ترشح پشت بینی همراه می باشد و در لوزه های ملتهب، ورم های قرمز رنگی در انتهای گلو، ظاهر می شوند.در چنین مواردی گیاهان دارویی شنبلیلیه و گل ختمی در فرم حلق شویه و دم نوش توصیه می شود.
گیاهان دارویی موثر در درمان گلودرد و التهاب لوزه کودکان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی به نقل از روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، گلودرد اکثرا به علت تورم و التهاب حلق می باشد. التهاب حلق با یک سرماخوردگی و یا ترشح پشت بینی همراه می باشد و در لوزه های ملتهب، ورم های قرمز رنگی در انتهای گلو، ظاهر می شوند. التهاب گلو اکثرا در کودکان و افراد جوان، شایع می باشد و اغلب توسط یک عفونت باکتریایی ایجاد می شود.

دکتر نسیم زرین پنجه عضو هیات علمی این پژوهشکده با اشاره به این که این بیماری با احساس خارش در گلو، احساس کسالت و تب در عفونتهای باکتریایی همراه است بیان کرد: ممکن است در التهاب لوزه در کودکان زیر 12 سال، شکم درد و یا استفراغ هم وجود داشته باشد.

این عضو هیات علمی اظهارکرد: در چنین مواردی گیاهان دارویی شنبلیلیه و گل ختمی در فرم حلق شویه و دم نوش توصیه می شود.

وی بیان کرد: بره موم ماده ای است که توسط زنبورها تولید می شود که میزان آلودگی کندو هایشان را کاهش دهد. این ماده درمان بسیار موثری برای التهاب لوزه و التهاب حلق می باشد. برای تسکین درد یک قرص مکیدنی پراپلیس را به کودک بدهید تا بمکد.

زرین پنجه تصریح کرد: می توانید به طور متناوب آب تازه لیمو شیرین و لیمو ترش را به آب داغ اضافه کنید و آن را با یک قاشق چایخوری پر، عسل طبیعی مخلوط کنید و به کودک بیمار دهید.

وی عوامل گرفتگی صدا در این بیماری را محیط خشک، محیطی که در آن دود سیگار  و یا آلودگی وجود داشته باشد، عنوان کرد و گفت: استنشاق عصاره بخار گیاهان شنبلیله و گل ختمی، تورم و التهاب حنچره را کاهش می دهد و درد را ساکت می کند. عصاره های مناسب برای تسکین گلودرد و التهاب لوزه شامل زوفا، رزماری، لیمو می باشد.


نظر شما :