در راستای راه اندازی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی استان مرکزی با گروه سرمایه گذاری رویای سبز

۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۲ کد : ۴۰۹۷۹ معاونت پژوهشی تاپ خبر
رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی از امضای تفاهم نامه همکاری این واحد با گروه سرمایه گذاری رویا سبز و ورود سرمایه گذار بخش خصوصی به راه‌اندازی شعبه پژوهشکده معتمد سرطان پستان جهاددانشگاهی در استان خبر داد.
امضای تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی استان مرکزی با گروه سرمایه گذاری رویای سبز

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، دکتر علی اصغر غفاری زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی استان مرکزی و پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی که هفتم دیماه امسال برای راه اندازی شعبه این پژوهشکده در اراک انجام شد، افزود: در حوزه تامین تجهیزات مورد نیاز و حمایتی که در راستای راه‌اندازی این مرکز در استان مورد نیاز است، با گروه سرمایه گذاری رویای سبز با مسئولیت دکتر "قاسمی" و دکتر "لاله‌فر" تفاهم نامه ای منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد که دستگاه های مورد نیاز بخش تشخیص و درمان به منظور ارائه خدمات به بیماران سرطانی بویژه مبتلایان به سرطان های سینه و پستان توسط این گروه تامین شود.

غفاری زاده اظهار کرد: سرمایه گذاری که در این رابطه قرار است انجام شود بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال خواهد بود و پشتیبانی این گروه سرمایه گذار از این پروژه طی ۱۰ سال ادامه خواهد یافت. این گروه سرمایه گذاری در این مدت در صورت نیاز مرکز به تعمیر یا تعویض دستگاه ها و تجهیز مجموعه با دستگاه های به روز، جهاد دانشگاهی استان را پشتیبانی خواهد کرد.

وی افزود: بر مبنای تفاهم نامه های جداگانه ای که با گروه سرمایه گذار و پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی منعقد شده، خدمات در بخش تصویربرداری پزشکی و ارائه خدمات به بیماران درگیر با بیماری سرطان پستان اعم از زنان و مردان با کیفیت مناسب انجام خواهد شد و این مرکز علاوه بر بیماران استان مرکزی پذیرای بیماران استان های همجوار نیز خواهد بود.

غفاری زاده با تقدیر از سرمایه‌گذار بخش خصوصی، پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی اراک به جهت پشتیبانی از راه‌اندازی این مرکز در استان مرکزی، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در راستای ارائه مجوزهای مورد نیاز و تسریع در این زمینه ارائه این مجوزها اعلام آمادگی کرده است.

غفاری زاده تاکیدکرد: این مجموعه توانمندی ارائه خدمات به غرب کشور را با توجه به تجهیزات خریداری شده و تمهیدات اندیشیده شده داراست و امید است که برای بیماران استان و استان های همجوار مثمر ثمر واقع شود.

وی با اشاره به تمرکز خدمات مورد نیاز این بیماران در تهران، یکی از مهمترین مزایای راه اندازی این مرکز در استان را کاهش تردد بیماران استان مرکزی و دیگر استان های غرب کشور در مسیر تهران برای دریافت خدمات درمانی، تسهیل در امور آنان و کاهش آلام بیماران مبتلا به سرطان عنوان کرد و افزود: استاندار مرکزی نیز با توجه به نیازی که در این زمینه در غرب کشور احساس می شود، از راه اندازی این مرکز حمایت کرده و پیگیر این مسئله است.

غفاری زاده خاطرنشان کرد: استان های دیگر هم پیگیر راه اندازی این شعبه بودند ولی خوشبختانه با حمایتی که استاندار و رییس جهاد دانشگاهی به انجام رساندند در نهایت موفق به انعقاد تفاهم نامه راه اندازی این مرکز در استان مرکزی شدیم.

رییس جهاد دانشگاهی استان در ادامه فاز اول فعالیت این مرکز را پیشگیری، تشخیص و درمان عنوان کرد و گفت: در فاز بعدی وارد اقدامات پژوهشی خواهیم شد.

به گفته وی، دستگاه هایی که در حال حاضر در حال خریداری هستند، دستگاه های پیشرفته سونوگرافی، رادیولوژی و ماموگرافی سه بعدی است.

رییس جهاد دانشگاهی استان در پایان، خاطرنشان کرد: این مرکز نیاز به اتاق عمل دارد که خوشبختانه در مجتمع درمانی جهاددانشگاهی استان دو اتاق عمل جنرال وجود دارد و از این اتاق های عمل در راستای تشخیص و درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان استفاده خواهیم کرد.

منبع: ایسنا مرکزی

کلید واژه ها: استان مرکز استان استان مرکزی بیماران اندازی مرکز


نظر شما :