نماینده ساوه و زرندیه تاکیدکرد:

گسترش فعالیت های تخصصی جهاددانشگاهی در حوزه صنایع شهرستان ساوه/حمایت همه جانبه از این نهاد

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۶ کد : ۴۱۴۷۷ معاونت پژوهشی تاپ خبر
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای بر لزوم فعالیت های مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی در حوزه صنایع به ویژه صنایع شهرستان ساوه و شهرک صنعتی کاوه تاکید کرد.
گسترش فعالیت های تخصصی جهاددانشگاهی در حوزه صنایع شهرستان ساوه/حمایت همه جانبه از این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی با حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

حجت الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این دیدار از فعالیت های جهاددانشگاهی در این شهرستان تقدیر و بر لزوم حمایت همه جانبه از این نهاد تاکید کرد.

وی با اشاره به گسترش فعالیت مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی در حوزه صنایع در شهرستان ساوه تاکید کرد و افزود: جهاددانشگاهی باید در زمینه آموزش های تخصصی حوزه صنایع شهرستان ساوه و شهرک صنعتی کاوه ورود پیدا کند.

دکتر علی اصغر غفاری زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده این نهاد در سال جاری در حوزه های پژوهشی، آموزشی، مراکز علمی کاربردی و آموزش تخصصی کوتاه مدت در شهرستان ساوه پرداخت.

وی با اشاره بر اینکه شهرستان ساوه از ظرفیت های بالایی در استان و کشور برخوردار است بر لزوم تقویت و گسترش آموزش های تخصصی کوتاه مدت در این شهرستان تاکید کرد.

غفاری زاده اضافه کرد: رویکرد جدید فعالیت های جهاددانشگاهی در شهرستان ساوه در زمینه آموزش و گسترش فعالیت های کوتاه مدت در حوزه صنایع مستقر در این شهرستان و شهرک صنعتی می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ساوه اظهارکرد: با توجه به رویکرد دانشگاه علمی کاربردی مبنی بر فعالیت مراکز آموزشی در حال تعلیق، فعالیت این مرکز آموزشی از مهرماه سال تحصیلی آینده آغاز خواهد شد.

این مقام مسوول با ترسیم چشم انداز آینده جهاددانشگاهی، خواستار حمایت نماینده ساوه و زرندیه از کلیه فعالیت های این نهاد به ویژه فعالیت مجدد مرکز علمی کاربردی ساوه شد.

غفاری زاده در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز خدمات تخصصی انار ساوه، اظهارکرد: با توجه به رتبه دوم شهرستان ساوه از نظر مقدار باغات انار در کشور و نزدیکی به پایتخت و موقعیت مناسبت جغرافیایی، بهترین گزینه جهت ایجاد مرکز خدمات تخصصی انار در ساوه می باشد.

وی اضافه کرد: مرکز خدمات تخصصی انار ساوه یکی از حوزه های مهم فعالیت جهاددانشگاهی است. در مرکز خدمات تخصصی انار، مسائل انار به صورت زنجیره ای و از تولید تا عرضه پیگیری خواهد شد و جهاددانشگاهی در این مرکز دنبال حل مشکلاتی همچون سفیدشدگی انار، کرم گلوگاه انار و سرمازدگی باغات که سالیانه خسارت زیادی به باغداران وارد می کنند، خواهد بود و برداشت و فراوری محصولات هم از جمله موارد در دست اقدام در این مرکز است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: فعالیت این مرکز در زمینه های تخصصی مشاوره ای، آموزشی، خدمات تجاری و دانش بنیان خواهد بود. بهره برداران اصلی محصولات تولیدی مرکز، باغداران انار هستند که با توجه به انحصاری بودن محصولات تولیدی و همچنین کاربردی بودن در راستای کاهش ضایعات انار و افزایش کیفیت تولیدات، پیش بینی می شود در سه سال فعالیت مرکز، بخش قابل توجهی از باغداران منطقه از محصولات تولید شده استقبال نمایند.

رییس جهاددانشگاهی استان در پایان بر گسترش فعالیت های آموزش های تخصصی با توجه به پتانسیل و ظرفیت های شهرستان ساوه در بخش مرتبط با مرکز خدمات تخصصی انار ساوه و آموزش متخصین حوزه انار، باغداران و کشاورزان تاکید کرد.

کلید واژه ها: نماینده ساوه تخصصی انار ساوه صنایع شهرستان ساوه


نظر شما :