رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در نشست توجیهی طرح ملی دانشجو معلم قرآن گفت :

هدف از اجرای طرح دانشجو‌معلم قرآن کشف استعدادهای بالقوه قرآنی است

۰۶ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۲۷ کد : ۴۲۸۱ معاونت فرهنگی تاپ خبر
شهرجردی رئیس جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی در نشست توجیهی طرح ملی دانشجو معلم قرآن گفت : با توجه به منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بالاترین سند در مجموعه فعالیت‌های قرآنی کشور این طرح در راستای منشور در حال انجام است که امید است بتوانیم در جهت تربیت دانشجو معلم قرآن استعدادهای بالقوه قرآنی استان را شناسایی و معرفت قرآنی را بین دانشجویان گسترش دهیم.
هدف از اجرای طرح دانشجو‌معلم قرآن کشف استعدادهای بالقوه قرآنی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مسعود شهرجردی، رئیس جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی، چهارشنبه پنجم دی‌ماه در نشست توجیهی طرح ملی دانشجو‌معلم قرآن که توسط سازمان دانشجویان جهاد‌دانشگاهی استان برگزار می‌شود، گفت: طرح ملی دانشجومعلم قرآن کریم با هدف تربیت دانشجو معلم به منظور آموزش تخصصی مهارت‌های قرآنی در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بالاترین سند در مجموعه فعالیت‌های قرآنی کشور این طرح در راستای منشور در حال انجام است که امید است بتوانیم در جهت تربیت دانشجو معلم قرآن استعدادهای بالقوه قرآنی استان را شناسایی و معرفت قرآنی را بین دانشجویان گسترش دهیم.
شهرجردی خطاب به برگزار‌کنندگان طرح در جهاددانشگاهی گفت: برای برگزاری دوره از اساتید برجسته علمی استفاده شود تا بتوان خروجی بهتری را شاهد بود. همچنین ایجاد زمینه‌های شغلی برای دانشجویان از دیگر مواردی است که باید لحاظ شود.

محسن مرادی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی، در این نشست اظهار کرد: طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم برای سومین دوره به صورت ملی در حال برگزاری است، این طرح جزو طرح‌های هماهنگ فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه متولی طرح ملی دانشجو معلم قرآن سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور است، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه جهاد‌دانشگاهی که دو سالی است آغاز شده است برنامه‌های هماهنگی تعریف شده که استان‌ها باید انجام دهند که هر یک از برنامه‌ها متولی خاص خود را دارد.
مرادی ادامه داد: این طرح در کردستان، خراسان رضوی، سیسستان و بلوچستان، خراسان شمالی و استان مرکزی در حال برگزاری است که در این دوره قرار است دانشجویانی تربیت شوند که بتوانند برگزاری دوره‌های آموزش قرآن را برای دیگر دانشجویان و حتی دوره‌هایی را خارج از دانشگاه برای عموم مردم برگزار کنند.
وی تصریح کرد: برای حضور در دوره ۷۷ دانشجو از دانشگاه‌های مختلف اراک اعلام علاقمندی کردند که با برگزاری آزمون اولیه ۴۸ نفر پذیرفته شدند. اسامی این افراد را براساس آزمون شفاهی اخذ شده به سازمان مرکزی ارسال کردیم که در مجموع تهران ۲ گروه را برای برگزاری به ما اعلام کردند.
مرادی ادامه داد: گروه اول ۲۵ نفر از متقاضیانی هستند که امتیاز آنان بین ۹۰ تا ۱۰۰ است که برای شرکت در طرح اولویت دارند. بقیه افراد در گروه دوم طبقه‌بندی می‌شوند و با توجه به امتیازهای اخذ شده اولویت ما به شرکت گروه اول است اما اگر چنانچه از گروه اول افرادی انصراف دهند بر حسب امتیاز از گروه دوم استفاده می‌شود.
وی افزود: سال گذشته دوره زودتر آغاز شد، این دوره(طرح ملی دانشجو معلم قرآن) بین دو ترم از ۷ بهمن ماه آغاز شده و تا ۱۷ همین ماه ادامه دارد. این دوره در قالب یکصد ساعت آموزشی در ۴ سرفصل روش تدریس ۳۰ ساعت، تجوید ۳۰ ساعت، تدبر در قرآن ۲۰ ساعت و سبک زندگی قرآنی ۲۰ ساعت برگزار می‌شود.
مرادی با اشاره به رایگان برگزار شدن طرح، گفت: تنها از دانشجویان ۵۰ درصد مبلغ کتاب و نرم افزارهای تهیه شده یعنی ۲۵ هزار تومان دریافت می‌شود که اگر هریک از متقاضیان در بین برگزاری دوره انصراف دهند باید ۵۰۰ هزار تومان جریمه پرداخت کنند. به افرادی که تا پایان دوره حضور داشته باشند و در آزمون کتبی و شفاهی حائز امتیاز لازم شوند گواهی‌نامه تدریس اعطا می‌شود و موظف است هر ترم کلاس آموزش قرآن برای دانشجویان برگزار کند. اسامی اساتید استان به تهران ارسال شده که در صورت تأیید از آنان استفاده می‌شود.


نظر شما :