برگزاری نشست مشترک جهاد دانشگاهی استان مرکزی و پارک علم و فناوری استان مرکزی

۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۸ کد : ۴۳۹۵ اخبار عمومی تاپ خبر
نشست مشترک ریاست جهاد دانشگاهی استان مرکزی با ریاست و مسئولین پارک علم و فناوری استان مرکزی ، در محل سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد.
برگزاری نشست مشترک جهاد دانشگاهی استان مرکزی و پارک علم و فناوری استان مرکزی

 

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، نشست مشترک ریاست جهاد دانشگاهی استان مرکزی با ریاست و مسئولین پارک علم و فناوری استان مرکزی ،  در روز سه شنبه 11 دی ماه 97 در محل سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر محمد رفیعی ریاست پارک علم و فناوری استان مرکزی ضمن اشاره به دستاوردها و موفقیت های مجموعه پارک علم و فناوری ، شرکتهای فناور دانش بنیان مستقر در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و همچنین جشنواره ملی شیخ بهایی، به بیان جایگاه و نقش پارک و مرکز رشد در توسعه کیفی فضای کسب و کار در استان و حمایت از تجاری سازی و دستاوردهای پژوهشی پرداختند.

 

همچنین دکتر کریم الدینی، معاون فناوری پارک علم و فناوری از علاقمندی مجموعه پارک در جهت تشکیل کارگروه های تخصصی مشترک و همکاری های فی مابین در برگزاری رویدادها و کارگاه های آموزشی با مجموعه جهاد دانشگاهی استان خبر داد.

 

در ادامه این نشست مهندس شهرجردی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی عنوان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی در 4 حوزه پژوهش و فناوری، آموزش، فرهنگی و تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در حال فعالیت می باشد.

شهرجردی افزود : در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت‌های خوبی در جهاد دانشگاهی صورت گرفته است، مشخصه بارز حوزه پژوهش در جهاد وجود هیات علمی های پژوهشی می باشد ، نگاه ما در حوزه پژوهش و فناوری ، توسعه فناوری و اجرای طرح های پژوهشی می باشد که این مهم با وجود سه گروه پژوهشی توسعه مطالعات اجتماعی و توسعه اقتصادی و کالبد شهری  صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی با استفاده از پتانسیل دانشجویی فعالیتهای شاخصی دارد افزود؛ خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری بین المللی قرآن، خبرگزاری سینا پرس و همچنین مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران از مهمترین فعالیت های مجموعه جهاد دانشگاهی در عرصه های فرهنگی، رسانه و فناوری می باشد.

رئیس‌ جهاد دانشگاهی استان مرکزی  ابراز امیدواری کرد، با برپایی گفتگوهای علمی دانشجویی با موضوع نقش پارک علم و فناوری ، استان مرکزی در توسعه فضای کسب و کار و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بتواند به تبیین بهتر جایگاه پارک و مرکز رشد در میان جامعه دانشگاهیان کمک مؤثری داشته باشد.

شهرجردی در ادامه به بیان برخی از خدمات و توانمندی های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش از جمله در آموزش های تخصصی کوتاه مدت و مراکز علمی کاربردی پرداخت.

شهرجردی ضمن بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان مرکزی در حوزه تجاری سازی فناوری و اشتعال دانش آموختگان، تا کنون 11 نوع فعالیت و رویداد تخصصی استارت آپی را تعریف کرده، از رونمایی سامانه fanuse.ir به عنوان سامانه تجاری سازی محصولات و خدمات فناورانه در ایام برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور خبر داد.

در پایان این نشست رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، ضمن اعلام آمادگی جهت کمک به مجموعه پارک علم و فناوری در عرصه های مختلف با توجه به پتانسیل و توانمندی های جهاد دانشگاهی استان، خواستار ورود به فاز عملیاتی با برگزاری جلساتی در سطح کارشناسی شد. 


نظر شما :