دکتر طاوسی خبر داد:

راه اندازی ۲ شبکه ملی درمانی در دستور کار دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۲ کد : ۴۴۵۸۵ معاونت پژوهشی تاپ خبر
مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی گفت: تشکیل شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان و شبکه ملی درمان ناباروری دو ماموریت برای جهاددانشگاهی است که در دستور کار دفتر تخصصی پزشکی این نهاد قرار گرفته است.
راه اندازی ۲ شبکه ملی درمانی در دستور کار دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر محمود طاووسی مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاددانشگاهی در حاشیه سفر به استان مرکزی در گفت و گو با ایسنا، افزود: پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی متولی راه اندازی شبکه ملی درمان سرطان پستان است و بر همین اساس بازدیدهایی از واحدهای استانی جهاد دانشگاهی که دارای ظرفیت و درخواست به پیوستن به این شبکه هستند، در راستای ارزیابی توانمندی ها، امکانات و نیازهای موجود در حال انجام است و واحد استان مرکزی از واحدهای جهاد دانشگاهی است که از قبل مذاکراتی با دفتر تخصصی علوم پزشکی و نیز با پژوهشکده معتمد داشته است.

طاووسی افزود: برنامه ریزی های نهایی برای راه اندازی این شبکه و حمایت از واحدها و توزیع منابع پس از این بازدیدها و بررسی ها انجام و تصمیمات نهایی اتخاذ می شود. در مصوبه راه اندازی شبکه یاد شده که در مجلس شورای اسلامی در قالب قانون به تصویب رسیده ۷ استان برای راه اندازی مراکز تشکیل دهنده شبکه، نام برده شده اند و ۴ استان را نیز ما می توانیم براساس اولویت ها به این ۷ استان اضافه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می شود مراکز در استان هایی راه اندازی شوند که از نظر ظرفیت های لازم و خصوصیات اقلیمی به فعالیت آنها نیاز بیشتری است و حمایت های موجود، نیز بر همین اساس به مراکز تعلق می گیرد، اعتماد به جهاد دانشگاهی برای راه اندازی این شبکه را سرمایه بسیار بزرگی برای این نهاد دانست و گفت: باید این اعتماد را به خوبی پاسخگو باشیم و این برنامه را به گونه ای اجرایی کنیم که ضمن جلب رضایت مردم و ارتقای سلامت آنها، حمایت بیشتری را از سوی مراجع ذیصلاح به دنبال خود داشته باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در راستای تشکیل دو ماموریت فوق، باید به ماهیت شبکه توجه ویژه داشت. اینکه یک شبکه ولو با تعدادی معدودی از مراکز، در ارائه خدمات پیشگیرانه، آموزشی و درمانی هم افزایی ایجاد کند، بسیار مهم تر از آن است که تعداد زیادی مرکز داشته باشیم که ارتباطی با یکدیگر نداشته و سطح نازلی از خدمات را ارائه دهند.

کلید واژه ها: شبکه جهاد دانشگاهی


نظر شما :