کتاب "آلاینده ها و محیط زیست با نگاهی به تاب آوری اجتماعی" وارد بازار نشر شد

۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۴۰ کد : ۴۴۸۶۸ معاونت فرهنگی تاپ خبر
کتاب آلاینده ها و محیط زیست با نگاهی به تاب آوری اجتماعی توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان به چاپ رسید.
کتاب "آلاینده ها و محیط زیست با نگاهی به تاب آوری اجتماعی" وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، محتبی غلامی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در این باره، گفت: کتاب آلاینده ها و محیط زیست با نگاهی به تاب آوری اجتماعی توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان به چاپ رسید.

وی تصریح کرد: در سراسر جهان، کشورها به طور فزاینده ای در حال شهری شدن هستند و این مسئله به این معنا است که مناطق شهری به مکان اصلی بسیاری از بلایای احتمالی بدل خواهند شد

غلامی اضافه کرد: به عبارت دیگر هنگامی که بلایای طبیعی روی می دهد، شهرها با خطرهای بیشتری مواجه هستند و بیش از هر محیط دیگری در شهرها خسارت ایجاد می شود که باعث می شود به محیط زیست آسیب جدی وارد شود.

 این مقام مسئول ادامه داد: کتاب آلاینده ها و محیط زیست با نگاهی بر تاب آوری اجتماعی مشتمل بر 5 فصل است. فصل اول شامل در آمدی بر آلودگی های محیط زیست، تقسیم بندی  آلاینده های محیط زیست و انواع آلودگی های موجود در محیط زیست
 
وی اظهارکرد: فصل دوم این کتاب شامل آلودگی هوا از تهدید تا واقعیت در انتظار بشر شامل آلودگی هوا، معضلی اجتماعی و محیط زیستی، نیم نگاهی به تاریخچه آگاهی بشر از  آلودگی هواست.

به گفته غلامی، فصل سوم به بررسی آلاینده های زیستی هوا از نمایی نزدیکتر  با رویکرد تاثیر بر سلامت و محیط زیست، انواع تقسیم بندی آلاینده های موجود در هوا، ویژگی آلاینده های زیستی و آثار آنها بر سلامت و محیط زیست،  تاثیرات آلاینده های هوا بر ارگان ها و سیستم های مختلف بدن و ردپایی از مشکلات  جهانی شناخته شده ناشی از آلاینده های زیستی از  گرمایش جهانی تا باران های اسیدی می پردازد.

وی تصریح کرد: فصل چهارم موضوعات تاب آوری اجتماعی ایده ای متاثر از بحران آلودگی هوا شامل اهمیت تاب آوری در برابر تهدیدهای محیط زیست، تاب آوری اجتماعی، ضرورت تاب آوری اجتماعی، جنبه های تاب آوری مرتبط با تاب آوری اجتماعی، نظریات جامعه شناختی در ارتباط با تاب آوری و شاخص های مربوطه به سنجش تاب آوری مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گفت: فصل پنجم این کتاب نگاهی به پیشینه پژوهش ها، آلاینده ها و تاب آوری و پژوهش های تجربی دارد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با هفته جهانی محیط زیست و از باب اهمیت این موضوع، کتاب آلاینده ها و محیط زیست با نگاهی به تاب آوری اجتماعی در 119 صفحه به قیمت 80 هزار تومان تالیف فاطمه موسوی پور، توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی چاپ و وارد بازار نشر  شد.

کلید واژه ها: کتاب آلاینده محیط محیط زیست تاب اجتماعی


نظر شما :