رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در جلسه هماهنگی هشتمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی ایران:

فضای مناظره در دانشگاه‌های استان شکل گیرد

۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۵۰ کد : ۴۵۰۳ معاونت فرهنگی تاپ خبر
رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی ایران خواستار شکل‌گیری فضای مناظره در دانشگاه‌های استان شد.
فضای مناظره در دانشگاه‌های استان شکل گیرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، به نقل ازبه گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مسعود شهرجردی در نشست هماهنگی هشتمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی ایران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بیان کرد: موضوع برگزاری مسابقات در شورای فرهنگی عمومی استان مرکزی مطرح و نماینده ولی‌فقیه در استان بر برگزاری و مشارکت جدی دانشگاه‌ها تاکید کرد .

وی با اشاره به طرح برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی در شورای هماهنگی روسای دانشگاه‌های استان و تاکید استاندار مرکزی بر مشارکت گسترده دانشگاه‌ها هدف از برگزاری این مسابقات را رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو، تقویت روحیه حق و‌ حق‌طلبی، زمینه‌سازی در جهت یادگیری پایدار، کسب دانش عمومی در موضوعات متنوع، ایجاد انگیزه در جامعه و زمینه‌سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در بین دانشجویان دانست .

شهرجردی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگی، سیاستگذاری، علمی و شورای هماهنگی استانی جهت برگزاری مسابقات افزود: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی دبیرخانه این مسابقات است و مراحل برگزاری این مسابقات شامل ثبت‌نام، آماده‌سازی گروه‌ها،  اعلام موضوع به گروه‌ها، تدوین جدول مسابقات، آماده فضا و در نهایت برگزاری مسابقات می‌شود.

وی اضافه کرد: دی ماه 97 افتتاحیه این مسابقات است و گروه‌های دانشجویی می‌توانند تا پایان بهمن‌ماه برای شرکت در مسابقات ثبت‌نام‌کنند، مرحله استانی و دانشگاهی این هشتمین دوره 5 اسفندماه، مرحله منطقه ای مهرماه سال آتی و مرحله کشوری نیز آذرماه سال 98 برگزار خواهد شد.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به سه سطح موضوعی در این مسابقات که شامل سطح یک(دانشگاهی)سطح 2( منطقه‌ای) و سطح 3 موضوعات ملی و کلان می‌شود، افزود: در هشتمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی ایران آیین‌نامه اجرایی و علمی تدوین شده است و هرگروه با حضور 5 نفر متشکل از 4 دانشجو و یک استاد راهنما می‌توانند در مسابقه شرکت کنند و هر مناظره 47 دقیقه به طول می‌انجامد.

وی با اشاره هیات داوران 3 نفره که وظیفه داوری مناظرات را به عهده دارند، خواستار شکل‌گیری فضای مناظره در  دانشگا‌ه‌های استان شد و گفت: برای تحقق و شکل‌گیری فضای مناظره در دانشگاه‌ها باید اطلاع‌رسانی مناسبی در دستور کار قرار گیرد و نسبت به این امر اهتمام داشت چراکه فضای نقد و مناظره در دانشگاه‌ها قطعا به توسعه همه‌جانیه کشور کمک می‌کند و استان مرکزی را به استانی موفق در بحث مناظرات در بین دیگر استان‌های کشور تبدیل خواهد کرد.

شهرجردی در خصوص روند برگزاری هفتمین دوره این مسابقات در کشور بیان کرد: در هفتمین دوره 557 تیم دانشگاهی با حضور 2 هزار و 308 دانشجو در قالب 620 مناظره با 400 گزار برگزار شد که در نهایت استان چهارمحال بختیاری با 96 تیم به عنوان برترین استان انتخاب شد و استان مرکزی نیز در هفتمین دوره نیز 24 تیم با 96 دانشجو شرکت داشت که امید است امسال شاهد حضور پررنگ دانشگاه‌ها و دانشجویان استان باشیم.

در این جلسه نمایندگان دانشگاه‌های استان نقد و پیشنهادات خود را جهت برگزاری هشتمین دوره از مسابقات مناظرات دانشجویی مطرح کردند


نظر شما :