جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران (۱۷)/ استانداری مرکزی:

از اقدامات دانش بنیان جهاددانشگاهی استقبال می کنیم/بازنگری طرح جامع آلودگی هوا توسط این نهاد

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۱ کد : ۴۷۲۱۹ معاونت فرهنگی تاپ خبر
دکتر مخلص الائمه با تأکید بر اینکه بر این اساس، از اقدامات دانش بنیان جهاد دانشگاهی در بخش های مختلف از جمله مطالعه وضعیت گیاهان دارویی استان یا هر بخش دیگری، استقبال کرده و به این نهاد کمک خواهیم کرد، گفت: سهم استان در عرصه اقدامات دانش بنیان باید اصلاح شود، این سهم باید متناسب با ظرفیت استان و سایر بخش های کشور باشد.
از اقدامات دانش بنیان جهاددانشگاهی استقبال می کنیم/بازنگری طرح جامع آلودگی هوا توسط این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در دیدار با رئیس و جمعی از مدیران و معاونان جهاد دانشگاهی استان که در آستانه ۱۶ مرداد، سالروز تاسیس این نهاد انجام شد، با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی هرچه بیشتر اقدامات، فعالیت ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی و افزایش آشنایی عموم مردم با این نهاد اظهار کرد: با توجه به ابزارهای اطلاع رسانی که این نهاد در اختیار دارد، در عرصه معرفی خدمات و اقداماتش باید موفق تر عمل می شد ولی در حال حاضر قاطبه مردم بیشتر با خدمات آموزشی این نهاد که تنها بخشی از فعالیت های جهاد دانشگاهی است، آشنایی دارند.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد دانش بنیان که در کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است، گفت: سهم استان مرکزی از اقتصاد دانش بنیان و تعداد شرکت‌های دانش بنیان اصلا مناسب نیست و با وجود رتبه های خوبی که این استان در عرصه های مختلف علمی و نخبگانی دارد، اما شاید به دلیل نبود انگیزه یا در سایه شرکت های آسیب دیده صنایع سنگین استان که بر باقی بخش ها افتاده و زنجیره را مختل کرده است، سهم خوبی در این عرصه نداریم.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه بر این اساس، از اقدامات دانش بنیان جهاد دانشگاهی در بخش های مختلف از جمله مطالعه وضعیت گیاهان دارویی استان یا هر بخش دیگری، استقبال کرده و به این نهاد کمک خواهیم کرد، گفت: سهم استان در عرصه اقدامات دانش بنیان باید اصلاح شود، این سهم باید متناسب با ظرفیت استان و سایر بخش های کشور باشد.

وی در خصوص مطالعه مؤلفه‌های آلایندگی اراک و دیگر نقاط استان، که جهاد دانشگاهی استان در خصوص انجام آن اعلام آمادگی کرده است، گفت: در این زمینه اقدامی در سال‌های گذشته مرتبط با طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک صورت گرفته است، اما نیاز به بروزرسانی دارد. در سفر رییس جمهور به استان نیز بسیار بر موضوع محیط زیست تأکید شد و خوشبختانه دکتر رئیسی موضع قاطع، محکم و جدی در این خصوص دارند و در جلسه شورای اداری نیز بر بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک تاکید کردند.

مخلص الائمه اظهار کرد: در بازنگری این طرح به کمک جهاد دانشگاهی نیاز داریم و معتقدیم که مطالعه سهم آلاینده ها می تواند در این بازنگری بسیار کمک کننده باشد. در واقع چنین مطالعه ای برای بازنگری درست طرح و تدوین طرح جدید و کارآمد، ضروری است و باید انجام شود.

استاندار مرکزی در خصوص پیگیری مطالبات جهاددانشگاهی استان مرکزی در حوزه ورود به بحث مدیریت پسماند و همچنین تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح استفاده مفید از ضایعات و باطله‌ها و نخاله‌های معادن سنگ محلات و ورود این نهاد به موضوع رفع آلودگی آب و خاک محدوده صنایع نفتی شازند، قول مساعدت داد و از مسئولان این نهاد خواست در حوزه مطالعات و اقدامات در بخش کاهش آسیب های اجتماعی نیز با اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تعامل داشته باشند.

منبع: ایسنا مرکزی

 

کلید واژه ها: استان مرکزی جهاد دانشگاهی استاندار مرکزی


نظر شما :