رئیس بیمارستان فوق تخصصی سینا اراک تاکیدکرد:

افزایش آگاهی بخشی از ذخیره سازی خون بند ناف در جامعه/دانش عمومی در این حوزه کم است

۰۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۳ کد : ۴۷۹۷۳ معاونت پژوهشی تاپ خبر
دکتر صدیقی با بیان اینکه پزشکان و متخصصان زنان اگر در این حوزه توجیه شوند می توانند مبلغ خوبی در خصوص ذخیره سازی خون بند ناف باشند، افزود: هنوز دانش عمومی در این حوزه اندک است و باید آگاهی بخشی در این حوزه افزایش یابد.
افزایش آگاهی بخشی از ذخیره سازی خون بند ناف در جامعه/دانش عمومی در این حوزه کم است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر صدیقی رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا اراک در سمینار "سلول های بنیادی؛ پتانسیل ها و چشم اندازها" که با حضور مدیرعامل بانک خون بند ناف کشور، رئیس جهاددانشگاهی استان و جمعی از علاقه مندان برگزار شد، تصریح کرد: در بحث خون بند باف سالهاست پژوهش های بسیاری صورت گرفته است، اما هنوز ناگفته در این حوزه بسیار است و دانش عمومی مردم در این حوزه کم است.

وی اظهار کرد: خون بند ناف می تواند در درمان بیماری ها بسیار موثر باشد و باید اطلاعات کافی در این حوزه در اختیار مردم قرار داده شود.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی سینا  خاطرنشان کرد: پزشکان و متخصصان زنان اگر در این حوزه توجیه شوند می توانند مبلغ خوبی در خصوص ذخیره سازی خون بند ناف باشند، اما هنوز دانش عمومی در این حوزه اندک است و باید آگاهی بخشی در این حوزه افزایش یابد.

گفتنی است؛ سمینار یک روزه سلول های بنیادی؛ پتانسیل ها و چشم انداز به همت جهاددانشگاهی استان مرکزی، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا و با همکاری شرکت فناوری بن یافت های رویان و دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال همایش بیمارستان سینا اراک برگزار شد.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :