در راستای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی صورت گرفت؛

ابلاغ اعتبارات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی به استان مرکزی

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۷ کد : ۴۸۶۶۱ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از ابلاغ اعتبارات قرض الحسنه مشاغل خانگی استان خبر داد.
ابلاغ اعتبارات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی به استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ نگین براتی معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، از ابلاغ اعتبارات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی استان خبر داد و افزود: میزان اعتبارات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی استان در سال جاری ۶۹۶ میلیارد ریال است. اعتبارات ابلاغ شده با عاملیت بانک‌های توسعه تعاون، رفاه کارگران و کشاورزی توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد رشته‌های مصوب شده در زمینه فعالیت مشاغل خانگی برای سال جاری ۵۱۵ رشته است که ۴۸۸ رشته از این تعداد، ثبت محور و ۲۷ رشته مجوز محورست و مجوز رشته‌های ثبت محور به صورت آنی صادر می‌شود.

به گفته براتی؛ مجوز‌های صادر شده در ۵ ماهه سال جاری، ۱ هزار و 429 مجوز است که تاکنون تعداد ۵۴۰ نفر به مبلغ ۳۱۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند. متقاضیان برای ثبت‌نام و اخذ مجوز الکترونیکی مشاغل خانگی می‌توانند به سامانه مشاغل خانگی به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/مراجعه کنند.

شایان ذکر است؛ طرح ملی مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار همزمان با سراسر کشور به همت جهاددانشگاهی در استان مرکزی در حال اجراست.

کلید واژه ها: مشاغل خانگی استان مرکزی مجوز


نظر شما :