به همت جهاد دانشگاهی استان مرکزی صورت گرفت؛

تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدای انقلاب اسلامی در اراک

۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۳ کد : ۵۲۴۴ معاونت فرهنگی تاپ خبر
در ششمین روز از دهه مبارک فجر و به همت جهاد دانشگاهی، دانشگاهیان استان مرکزی با شهدای انقلاب و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.
تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدای انقلاب اسلامی در اراک

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، در  روز چهارشنبه 17 بهمن ماه 97 مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان استان مرکزی با شهدای انقلاب و دفاع مقدس با حضور روسا و مسئولین و کارکنان دانشگاههای استان مرکزی، به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد.

 حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های استان مرکزی، در این مراسم گفت: ۴۰ سالگی انقلاب چهل سالگی شکوفایی و بلوغ است، چهل سالگی ایستادگی و اقتدار است، ملت مظلوم و مقتدر ایران تحت لوای اسلام چهل سال پر از توطئه و دشمنی در نهایت صلابت ایستاده‌اند.
وی تصریح کرد: سردار سلامی مساله انقلاب را با عنوان نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تحلیل کرده بود، در طاغوت وزیر و نخست وزیر را سفیر امریکایی‌ها تعیین می‌کرد و اسناد آن در کتاب «نفوذ» آمده است.
حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم بیان کرد: بعضی‌ها می‌گویند اگر شاه هم بود همین پیشرفت‌ها را داشتیم وقتی مسیر به سمت سقوط است چطور می‌توان انتظار پیشرفت داشت، در جشن‌های ۲۵۰۰ ساله گارسون‌ها را از فرانسه آوردند در حالی‌که کارگران ما برای کار به کویت مهاجرت می‌‌کردند.
ایمانی‌مقدم با تأکید بر اینکه عالی‌ترین مراتب آزادی در ایران به تصویر کشیده می‌شود، اظهار کرد: در ایران هیچ انسانی به خاطر صحبت مؤاخذه نمی‌شود، اگر خلاف قانون عمل شود قطعا برخورد می‌شود، اخیرا در روزنامه‌ای بدترین فحاشی‌ها را نسبت به جمهوری اسلامی داشتند ما برای دشمنی نیاز به امریکا و اسرائیل نداریم برخی از آنان حرف‌هایی می‌زنند که دشمنان نمی‌گویند و جمهوری اسلامی همه آنان را تحمل می‌کند، همچنین در تربیون دانشگاه‌ها همه موارد بیان می‌شود.

فرصت‌ها و تهدیدها را مورد ارزیابی قرار دهیم
وی بیان کرد: دوران خفقان ستم‌شاهی شاه در دوران قبل از انقلاب بسیار سنگین بود، سردار سلامی تحلیلی طبق جدول اس دبلیو او تی یا SWOT نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات را مورد برسی قرار داد هر مدیریتی اگر قصد موفقیت دارد باید این جدول را داشته باشد، در ارزیابی هم این جدول مهم است.
حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم با بیان اینکه اگر در زمان قاجار و پهلوی قراردادهای ننگینی بین ایران و کشورهای استعمارگر بسته شد، گفت: فرصت‌ها و تهدیدها و نقاط ضعف و قوت‌ها را باید مورد ارزیابی قرار دهیم. انقلاب اسلامی ایران دارای نقاط قوت‌های فراوانی است، مقام معظم رهبری از جمله قوت‌های نظام اسلامی ایران است، انقلاب‌هایی که در کشورهای اسلامی رخ داد مردم با همه شور و هیجان و اعتقاد و قدرت آمدند اما چون رهبری حکیمانه و عاقل نداشتند همه به شکست انجامید.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اضافه کرد: در طول تاریخ از این موارد زیاد است، امام راحل حکیم دانا و خردمند بود و دوست و دشمن به عظمت امام اقرار کردند. امام ۴۰ سال خودسازی، سلوک و شاگردی اساتید بزرگی را داشته است، از عرفان ایشان سیاستش برآمد. سیاست آن حضرت محصول نماز شب و عرفان است، ایشان تصرف در قلوب داشت و مردم را متحول ساختند لذا از مردم بود و با مردم بود. افتخار ایشان خدمت به محرومین و مردم است و بعد از ایشان بهترین شاگرد خود را به عنوان رهبر به خبرگان پیشنهاد داد.
حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم با اشاره به این که به اقرار دشمنان حتی یک نکته مبهم و خاکستری در زندگی مقام معظم رهبری ندیدند، تصریح کرد: ایشان نقشه همه دشمنان را با یک سخنرانی نقش برآب می‌کند، در حالی‌که از زاهدترین افراد است اما تظاهر به زهد نمی‌کند.

هویت انقلاب ما جمهوری اسلامی است
وی افزود: مردم بصیر، قدرشناس و در صحنه با اینکه کمبودها و مشکلات را می‌بینند از سوی دیگر توطئه‌های دشمنان را هم می‌بینند، اشک تمساح دشمن را تشخیص می‌دهند که این موارد از نقاط قوت ماست، داشتن منطق شفاف، منطق صادقانه علوی، دیانت تشیع، حسینی و مهدوی از دیگر نقاط مثبت و قوت ماست، دشمن انواع دروغ‌ها را در قالب برای پیشرفت در کارش می‌گوید، تا دو سال پیش می‌گفت ایران دنبال سلاح هسته‌ای است این قدر جنجال کردند و مجامع بین‌المللی را علیه ایران تحریک کردند و در پایان نیز نتوانستند ادعای خود را ثابت کنند.
حجت‌‌الاسلام ایمانی‌مقدم اظهار کرد: رسانه‌ها پمپاژ نفرت کرده و سیاست معاویه‌ای دارند، هدف قدرت، استثمار، همه کار در آن توجیه می‌شود، منطق جمهوری اسلامی منطق شفافی است، رهبری فرمودند، ما اگر هم بخواهیم سلاح هسته‌ای داشته باشیم، یا بخواهیم به طور مثال به یمن سلاح ارسال کنیم ترسی نداریم و علنی اعلام می‌کنیم ولی ما اینکار را نمی‌کنیم. علم ساخت سلاح را آموزش دادیم و خودشان در حال ساخت هستند و از کشورشان دفاع می‌کنند.
وی در بخش دیگر از سخنان خود به نقاط ضعف نیز اشاره کرد و گفت: بی‌تجربگی و عدم شایسته‌سالاری، از جمله نقاط ضعف است، گاه می‌گویند عدم شایسته سالاری را رهبری باید رفع کند مگر رهبری می‌‌تواند فرای قانون اساسی عمل کند. رهبری باید راه را نشان دهد و مردم انتخاب کنند. وقتی شما جناحی رأی می‌دهید منتخب شما هم جناحی خدمت می‌کند بعد شما انتظار شایسته سالاری دارید؟ هویت انقلاب ما جمهوری اسلامی است، جناح و جناح‌بازی از دیگر نقاط ضعف ما است، چرا با تعویض رئیس جمهور همه باید عوض شوند؟

اشکالات ساختاری وجود دارد
ایمانی‌مقدم بیان کرد: در انتخاب نمایندگان به سوابق علمی آنان توجهی نمی‌شود، فقط نگاهی می‌کنیم ببینیم در کدام گروه قرار دارد. اشکالات ساختاری وجود دارد، وضعیت بانک‌های ما قابل تأمل است، شعار اسلامی می‌دهیم و نظام بانکداری ما نظام کاپیتاستی و سرمایه‌داری است این دو مجموعه به هم نمی‌خورد و جواب نمی‌دهد. رهبری بیش از ۱۵ سال قبل فرمان ۲۷ ماده‌ای طرح تحول در نظام اداری را دستور فرمودند آنقدر در دست‌اندازهای سیاسی و جناحی انداخته شد که به دست فراموشی سپرده شد.
وی بیان کرد: از دیگر نقاط ضعف می‌توان به خودباختگی، احساس نتوانستن، محافظه کار بودن، عدم اقدام شجاعانه، رفاه زدگی اشاره کرد. احساس رضایت وقتی است که توقعات با واقعیت‌ها نزدیک شوند، وقتی فاصله بین توقعات و واقعیت‌ها زیاد شود مشکلات ایجاد می‌کند، توقعات با واقعیت‌ها باید سازگار باشد.
این مقام مسئول تأکید کرد: ایران قدرت سوم در جهان است، در تمام سخنرانی‌های رئیس جمهورهای امریکا و دیگر دشمنان ایران نام ایران در همه سخنرانی‌ها وجود دارد. به طور مثال نصف سخنان دیشب ترامپ در کنگره در مورد ایران بود، پوتین قدرت دوم جهان در ملاقات با رهبری از دو ساعت ملاقات یک ساعت ونیم فقط گوش می‌دهد، قدرت ایران در منطقه حائز اهمیت است.
یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم دانشگاهیان با حضور بر مزار شهدای دوران دفاع مقدس ضمن گلباران و ادای احترام به ساحت مقدس شهدا بار دیگر با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

کلید واژه ها: تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدای انقلاب اسلامی در اراک تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدا


نظر شما :