واحد تعاون و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان مرکزی افتتاح شد

۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۳ کد : ۵۳۴۵ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
واحد تعاون و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان مرکزی در مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی اراک در راستای تغییر نگاه سنتی به اشتغال افتتاح شد.
واحد تعاون و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان مرکزی افتتاح شد

واحد تعاون و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان مرکزی در مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی در راستای تغییر نگاه سنتی به اشتغال افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدتقی آبایی در حاشیه افتتاح این واحد اظهار کرد: در راستای دستور اداری که از معاونت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون داشتیم در قالب تفاهم‌نامه‌ای با جهاددانشگاهی واحد کارآفرینی و اشتغال در این نهاد به صورت مشترک ایجاد شد.

وی افزود: راه اندازی این مرکز بیشتر به جهت کمک به دانشجویان و آماده سازی آنها برای ورود به بازار کار است که با برگزاری کارگاه‌های مختلف برای این دانشجویان موارد مرتبط با حوزه تعاون در خصوص بحث خوداشتغالی مطرح خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ما به دنبال تغییر فرهنگ سنتی اشتغال هستیم تا نگاه از اشتغال دولتی به خوداشتغالی و کارآفرینی تغییر پیدا کند و نیاز است این اقدام در قالب کارهای علمی و پژوهشی انجام شود.

آبایی بیان کرد: از دیگر اهداف این مجموعه ایجاد یک فرهنگ در جامعه دانشجویی است که دانشجویان به سمت ایده‌های جدید و نو حرکت کرده و به ایده‌پردازی تشویق شوند.

به گزارش ایسنا، فاطمه غنی پور مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در این افتتاحیه گفت: طی دستورالعملی که در حوزه فعالیت‌های ترویجی، آموزشی و تحقیقاتی وزارت تعاون، کار و فاه اجتماعی ابلاغ شده، جهاددانشگاهی استان مبادرت به انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرد که در این قرارداد همکاری، ایجاد کرسی‌های تعاون وکارآفرینی در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های عالی و موسسات ذکر شده است.

وی افزود: از تعهدات بعدی برگزاری دو تور ترویجی با هدف بازدید از تعاونی‌های موفق سطح استان و آشنایی دانشجویان و اساتید با این تعاونی‌ها در محلات، نیمور و ساوه و راه‌اندازی تعاونی‌های دانشجویی است.

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی شروع کننده کارآفرینی در استان مرکزی بوده اضافه کرد: واحد تعاون و کارآفرینی به منظور جلوگیری از شکست طرح های کارآفرینی و استفاده دانشجویان از کمک مشاوران مختلف در زمینه‌های ثبت اختراع و ثبت شرکت و مشاوره‌های شغلی و کارآفرینی، تدوین طرح کسب و کار، مدیریت و مشاوره در حوزه الکترونیک و صادرات و واردات ایجاد شده است.

غنی‌پور ادامه داد: گسترش و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله اهدافی است که در دستور کار این واحد قرار دارد.

به گزارش ایسنا، در جریان افتتاح واحد تعاون و کارآفرینی، مدیرکل تعاون کار ور فاه اجتماعی استان مرکزی به همراه برخی معاونان و خسروی رئیس اتاق تعاون استان و برخی مدیران و مسئولان جهاد دانشگاهی استان از مرکز خلاقیت و نوآوری کسب و کارهای اینترنتی، آزمایشگاه‌های مختلف، معاونت پژوهشی و معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان بازدید کردند. 


نظر شما :