افتتاح باشگاه مناظره کنندگان جوان همزمان با برگزاری مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی

۰۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۲۶ کد : ۵۵۲۲ معاونت فرهنگی تاپ خبر
همزمان با هشتمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی مرحله استانی ، باشگاه مناظره کنندگان جوان در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی تشکیل شد.
افتتاح باشگاه مناظره کنندگان جوان همزمان با برگزاری مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی همزمان با شروع ثبت نام مرحله استانی هشتمین دوره از مسابقات مناظرات دانشجویان ایران ،  باشگاه مناظره کنندگان جوان در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی تشکیل شد.

مسابقات ملی مناظره که از سوی سازمان دانشجویان برگزار می شود، اهداف متفاوتی را پیگیری می کند، اجتماعی شدن دانشجویان، فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند، تمرین تحمل نظر مخالف و توانایی صحبت کردن از جمله مهارت هایی است که در مسابقات مناظره برای شرکت کنندگان ایجاد می شود و همچنین افزایش پیدا می کند.

هدف از مناظره، مشاجره یا مجادله یا تحقیر و فریب دادن طرف گفت‌وگو نیست، زیرا در مناظره دو نفر که به دو عقیده متقابل معتقدند، با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند بی‌آنکه قصد فریفتن همدیگر را داشته باشند، بلکه غرض اصلی آن‌ها کشف حقیقت است و همین‌که حق بودن یکی‌ از دو طرفِ نقیض معلوم شد، طرف مخالف آن را می‌پذیرد.در توضیح این نکته، خواجه نصیرالدین یادآور می‌شود که مناظره و مباحثه را نباید با معانده و مغالطه اشتباه گرفت.

 

برخی دیگر از اهداف برگزاری این مسابقات را می توان تمرین و تقویت فرهنگ گفت و گو، زمینه سازی شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در بین دانشجویان و همچنین ایجاد انگیزه در جامعه برای گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی عنوان کرد.

باشگاه مناظره کنندگان جوان که همزمان با برگزاری هشتمین دوره از مسابقات مناظرات دانشجویی در استان مرکزی کار خود را آغاز خواهد کرد ، با هدف گسترش روحیه گفت و گو ، ترویج تفکر انتقادی و نقد آرا ، یاری یکدیگر برای کشف حقیقت و همچنین آموزش فن بیان، اصول مناظره و ترویج تفکر انتقادی آغاز به کار می نماید ، تا فرهنگ گفت و گو در جامعه و دانشگاه علاوه بر مسابقات ، در ایام مختلف جاری باشد.

 

.

 

 


نظر شما :