به همت معاونت فرهنگی

کمپین پیشگیری از ماده مخدر گل در دانشگاه اراک برگزار شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۶ کد : ۵۸۳۵ معاونت فرهنگی تاپ خبر
معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی با همکاری بهزیستی استان مرکزی ودانشگاه اراک کمپین پیشگیری از ماده مخدر گل را در دانشگاه اراک برگزار نمود . این کمپین به منظور آگاهی هر چه بیشتر و پیشگیری افراد بویژه جوانان و دانشجویان در جامعه از مصرف ماده گل از یازدهم تا هفدهم اسفندماه جاری در استان مرکزی و برای اولین بار در کشور اجرا می شود.
کمپین پیشگیری از ماده مخدر گل در دانشگاه اراک برگزار شد

با توجه به اینکه  ماده مخدر گل ماده اعتیاد آور و مخرب است و فرد را تا مرز جنون می کشاند و بعنوان دومین ماده مخدر خطرناک شناخته می شود. و با توجه به اینکه این ماده مخدر بدلیل اسم جذاب (گل) در بین جوانان و نوجوانان و بویژه دانش آموزان و دانشجویان بسیار پرمصرف شده است، بنابراین نیاز است آگاهی های لازم در خصوص خطرات این ماده مخدر برای این گروه سنی بازگو شود.

آگاهی والدین و مسئولان و دانشجویان باعث می شود که این ماده مخدر که نسل جوان و کار آمد و آینده ساز کشور را نشانه گرفته است را تهدید نکند. زیرا ماده مخدر گل هیچ راه درمانی ندارد و در مدت کوتاهی فرد به بیمار روانی مزمن مبتلا می شود.

پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل تنها راهکار مقابله با این بلای خانمان سوز است که برای مقابله با این معضل اجتماعی و پیشگیری از شیوع آن باید تلاش زیادی شود و پیشگیری از آن در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

در حال حاضر هیچگونه درمانی برای اعتیاد به ماده مخدر گل وجود ندارد و در صورت مراجعه مصرف کنندگان این ماده به مراکز درمانی هیچگونه درمانی دریافت نمی کنند.

 


نظر شما :