آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد دانشگاهی استان مرکزی به بهره برداری رسید

۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۷ کد : ۵۹۳۹ معاونت پژوهشی تاپ خبر
آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد دانشگاهی استان مرکزی با حضور فرماندار شهرستان اراک، رییس جهاد دانشگاهی و مدیر کل سازمان محیط زیست استان مرکزی به بهره برداری رسید.
آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد دانشگاهی استان مرکزی به بهره برداری رسید

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مسعود شهرجردی در آئین بهره برداری از این آزمایشگاه با بیان اینکه ایده شکل گیری مجموعه آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد دانشگاهی استان در سال 96 شکل گرفته است، گفت: در خصوص تامین و بروز رسانی تجهیزات و اخذ مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه برای این آزمایشگاه، پیگیری های بسیاری صورت گرفت و این موضوع در سال 97 با جدیت دنبال شد و امروز شاهد راه اندازی رسمی این آزمایشگاه در مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی هستیم. 
شهرجردی رسالت اصلی جهاد دانشگاهی را کمک به دستگاه های دولتی و غیر دولتی برای انجام طرح ها و پروژه های مختلف عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های صنعتی استان مرکزی، جهت ارائه خدمات در حوزه آزمایش و پایش های زیست محیطی، مجموعه جهاد دانشگاهی با سازمان حفاظت محیط زیست استان مرکزی وارد همکاری شده است. 
وی تصریح کرد: برای راه اندازی اولیه این آزمایشگاه، اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال پیش بینی شده بود که با تامین تجهیزات مربوطه، امروز این مجموعه در حال بهره برداری از امکانات موجود است. در زمینه انجام آزمایش هایی در حوزه بیولوژی، فیزیک، شیمی، هوا و صدا مجوزهای لازم از سازمان حفاظت محیط زیست استان اخذ شده است که امیدواریم بتوانیم در این راستا خدمات خوبی را به مجموعه استان ارائه دهیم. 
رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ابراز امیدواری کرد تا با انجام آزمایش های مربوطه در این مجموعه بتوان نیازهای واحدهای صنعتی استان را در بخش های زیست محیطی تامین کرد. 


 


نظر شما :