به همت کانون قرآن سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی:

کلاس های تجوید سطح دو برگزار می گردد

۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۹ کد : ۶۴۲۸ معاونت فرهنگی
دوره تجوید سطح دو ویژه خواهران، در نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۸ از سوی کانون قرآن سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار می گردد
کلاس های تجوید سطح دو برگزار می گردد

 

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، دوره تجوید سطح دو ویژه خواهران، در نیم سال دوم سال تحصیلی 97-98 از سوی کانون قرآن سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان مرکزی  برگزار می گردد.

علاقمندان پس از سپری کردن دوره روخوانی و روانخوانی (درصورت نیاز) مجاز به شرکت در این دوره خواهند بود. در نهایت افرادی که در این دوره شرکت می کنند ، قادر خواهند بود علاوه بر آشنایی کامل با قواعد تجوید بصورت نظری، مهارت لازم را در بکار بردن قواعد تجوید بصورت عملی را نیز کسب خواهند کرد.

قابل ذکر است که دورهای تجوید در 2 سطح به شرح ذیل برگزار می شود .

 تجوید سطح یک ، افرادی که در کلاس تجوید سطح یک شرکت می کنند از کتاب آموزش تجوید قرآن کریم تالیف حجت الاسلام والمسلمین علی قاسمی،  قواعدی همچون غنه، قلقله، تفخیم و ترقیق، انواع مدها، مخارج حروف، استفال و استعلا، اظهار و اخفاء، علامت های وقف و ..... فرا خواهند گرفت . طول دوره نیز 34 جلسه ( 4 ماه ) است که بصورت 2 جلسه در هفته برگزار می شود.

تجوید سطح دو ، افرادی که متقاضی شرکت در دوره تجوید سطح دو می باشند، از کتاب حلیه القرآن جلد 2 تالیف آقای سیدمحسن موسوی بلده چاپ انتشارات احیاء کتاب بهرمند می شوند. طول دوره نیز 48 جلسه ( 2 ترم ) است که بصورت 2 جلسه در هفته برگزار خواهد شد.
 
در انتهای دوره تجوید نیز از قرآن آموزان در دو بخش کتبی و شفاهی آزمون بعمل می آید و افرادی که موفق به کسب 75درصد نمره آزمون شوند به ایشان گواهینامه دوره تجوید اعطاء خواهد شد .

هدف از برگزاری دوره تجوید ایجاد بستر انس با قرآن کریم و فراهم نمودن مقدمات لازم جهت کسب آموزشهای تخصصی در سطوح بالاتر می باشد.

دانشجویان علاقه مند می توانند با مراجعه به سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان مرکزی و یا تماس با شماره تلفن 32792033 و یا مراجعه به کانال سازمان به آدرس @SD_araku دوره سطح دوم تجوید را شرکت کنند.


نظر شما :