مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

جهاد دانشگاهی مجموعه تاثیر گذار است

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۹ کد : ۶۶۳۰ اخبار عمومی تاپ خبر
با حضور شهرجردی رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی و حجت الاسلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نشست مشترکی در زمینه های علمی ، فرهنگی ، آموزشی ، پژوهشی و درمان در ساختمان فرهنگ وارشاد استان برگزار شد.
جهاد دانشگاهی مجموعه تاثیر گذار است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، در روز یکشنبه 8 اردیبهشت ماه 98 با حضور شهرجردی رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی و حجت الاسلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نشست مشترکی در زمینه های علمی ، فرهنگی ، آموزشی ، پژوهشی و درمان در ساختمان فرهنگ وارشاد استان برگزار شد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ضمن بیان برخی از همکاری ها فی مابین جهاد دانشگاهی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در طی سنوات گذشته عنوان کرد : مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی در حوزه های علمی ، پژوهشی و فناوری، آموزش، فرهنگی و تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در حال فعالیت و ارائه خدمات در سطح استان است.
 
شهرجردی افزود: در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت‌های خوبی در جهاد دانشگاهی صورت گرفته است، مشخصه بارز حوزه پژوهش در جهاد وجود هیات علمی های پژوهشی است، نگاه ما در حوزه پژوهش و فناوری، توسعه فناوری و اجرای طرح های پژوهشی است که این مهم با وجود سه گروه پژوهشی توسعه مطالعات اجتماعی، توسعه اقتصادی و کالبد شهری صورت می پذیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در ادامه ضمن معرفی خدمات فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در توانمندی ها و پتانسیل های آن در زمینه های مختلف از جمله خبرگزاری های  ایسنا و ایکنا، برگزاری مناظرات دانشجویی در سطح استان و همچنین خدمات مرکز افکارسنجی در بخش های مختلف مطالبی را عنوان کرد.
وی به فعالیت های جهاد دانشگاهی در عرصه آموزش های تخصصی کوتاه مدت و همچنین سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان اشاره کرد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام دانشی گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی تلفیقی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش عالی است که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که سال ها با فعالیت این نهاد آشنا هستم، این نهاد مجموعه تاثیر گذار است و تنوع فعالیت ها می تواند کارگشای سایر دستگاه ها باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی بستر مناسبی برای فعالیت های جهاد دانشگاهی است، افزود: استان مرکزی در بخش کتابخانه ها از نظر تنوع و تعداد کتب، اعضا، صندلی، زیربنا و اعداد و ارقام جز ۱۰ استان برتر است ولی در بخش فرهنگ و هنر در رتبه آخر هستیم و برخی از رخدادهای فرهنگی حتی از استان های محروم و مرزی پایین تر هست.
این مقام مسئول ادامه داد: در رویدادهای فرهنگی اگرچه در گذشته ظرفیت ها و قابلیت های خوبی را داشته و در هر بخش مشاهیر شاخص بوده که همه این ها مربوط به گذشته است ولی در حال حاضر نتوانستیم ظرفیت های فرهنگی و هنری را خوب معرفی کنیم و بسیاری از جشنواره ها تعطیل شده است، در استان نیازمند نشاط و شادابی بیشتر هستیم خصوص در شهر اراک که شهروندان اراکی تمام فرصت خود را در بخش صنعت به اشتغال و امرار معاش صرف می کنند، وظیفه ماست که فرصت نشاط  و تفریح را ایجاد کنیم وقتی صحبت از نشاط می شود فقط موسیقی نیست بخش های دیگر هنرها مثل تجسمی و نمایش و غیره باید فعال تر باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امیدواریم تعامل خوبی با جهاد دانشگاهی داشته باشیم و شاهد رشد و تعالی تولیدات و آثار فرهنگی باشیl.


نظر شما :