عقد قرارداد همکاری فی مابین جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اتاق تعاون استان مرکزی

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۴ کد : ۷۹۰۰ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، در روز پنج شنبه مورخ ۲۶ خرداد ماه ۹۸ نشست مشترک شهرجردی رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با خسروبیگی رئیس اتاق تعاون استان مرکزی ، با حضور مدیر ستفا جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد.
عقد قرارداد همکاری فی مابین جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اتاق تعاون استان مرکزی

در ابتدای این نشست مهندس شهرجردی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ضمن بیان برخی از همکاری ها فی مابین جهاد دانشگاهی و اتاق تعاون در طی سنوات گذشته عنوان کرد : مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی در حوزه های علمی ، پژوهشی و فناوری، آموزش، فرهنگی و تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در حال فعالیت و ارائه خدمات در سطح استان است.
 
شهرجردی افزود: در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت‌های خوبی در جهاد دانشگاهی صورت گرفته است، مشخصه بارز حوزه پژوهش در جهاد وجود هیات علمی های پژوهشی است، نگاه ما در حوزه پژوهش و فناوری، توسعه فناوری و اجرای طرح های پژوهشی است که این مهم با وجود سه گروه پژوهشی توسعه مطالعات اجتماعی، توسعه اقتصادی و کالبد شهری صورت می پذیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در ادامه ضمن معرفی خدمات فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در توانمندی ها و پتانسیل های آن در زمینه های مختلف از جمله خبرگزاری های  ایسنا و ایکنا و همچنین خدمات مرکز افکارسنجی در بخش های مختلف مطالبی را عنوان کرد.
وی به فعالیت های جهاد دانشگاهی در عرصه آموزش های تخصصی کوتاه مدت و همچنین سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان اشاره کردو از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد .

شهرجردی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می تواند موجب توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، ایجاد شغل پایدار با بهره مندی از ظرفیت مشاغل خانگی و بهبود وضعیت معیشتی آنان شود.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با استقبال از توانایی ها و پتانسیل اتاق تعاون خواستار تعامل بیشتر و استفاده از ظرفیت های دو طرف در راستای همکاری و  ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان دانشگاهی شد.

سپس خسروبیگی ضمن معرفی اتاق تعاون استان عنوان کرد : اتاق تعاون به عنوان عالیترین نهاد مردمی بخش تعاونی کشور تمامی مساعی خود را برای توسعه همه جانبه و کیفی فعالیت های بخش تعاونی در حوزه های مختلف به ویژه کمک به اقتصاد ملی کشور معطوف نموده است.

رییس اتاق تعاون استان در ادامه افزود : اتاق تعاون برای حضور مؤثر در فرایند تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های کلان اقتصادی کشور و پیگیری مطالبات قانونی بخش تعاونی و تثبیت جایگاه این نهاد مردمی به موجب قوانین جاری کشور عضو شوراها و مجامع عالی می باشد.

 

وی افزود : ساختار شرکتهای تعاونی بر ارزشهایی چون خودیاری، دموکراسی، برابری، عدالت و همبستگی بنا شده است. اعضای تعاونی به ارزشهای اخلاقی نظیر صداقت، آزاد اندیشی، مسئولیت پذیری و احترام رأی پای بند می باشند.

خسروبیگی در ادامه ضمن دعوت به بازدید از تعاونی های موفق در استان ، خواستار مشارکت بخش دانشگاه در فعهالیت های تعاونی و استفاده از این پتانسیل شد.

در پایان این نشست قرارداد همکاری فی مابین جهاد دانشگاهی استان مرکزی و اتاق تعاون به امضای روسای دوطرف رسید.


نظر شما :