مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی پیشنهاد داد

طراحی الگوی مناظرات دانشجویی ویژه اساتید

۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۵۸ کد : ۸۶۸۱ معاونت فرهنگی تاپ خبر
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان اینکه برگزاری مناظرات عملاً در دانشگاه‌ها رونق نگرفته است، افزود: با توجه به اینکه الگوی خوبی را جهاد‌‌دانشگاهی در قالب برگزاری مناظرات دانشجویی ارائه داده است می‌توان این طرح را برای اساتید طراحی کرد.
طراحی الگوی مناظرات دانشجویی ویژه اساتید

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، عصر روز گذشته، ۱۹ خردادماه در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد برگزاری مناظرات دانشجویی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مناظرات مورد تاکید رهبری است و باید در قالب ایجاد فضای گفت‌و‌گوی علمی در دانشگاه‌ها برگزار شود. برگزاری مناظرات عملاً در دانشگاه‌ها رونق نگرفته است، با توجه به اینکه الگوی خوبی را جهاد‌‌دانشگاهی در قالب برگزاری مناظرات دانشجویی ارایه داده است می‌توان این طرح را برای اساتید طراحی کرد.

وی برلزوم برگزاری کرسی‌های علمی ترویجی و آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها توسط دانشجویان و اساتید تأکید کرد و افزود: ترم آتی ترم منتهی به انتخابات مجلس است که می‌توان این فضا را به مناظرات کشاند، مطالب بدون ایجاد هر نوع کدورتی در قالب چارچوب نظام در مناظرات مطرح می‌شود.

مسعود شهرجردی، رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز گفت: اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ هشتمین دوره مناظرات دانشجویی در سطح دانشگاه‌های استان مرکزی به همت جهاد‌دانشگاهی در سالن شهید چمران دانشگاه اراک برگزار شد، بهمن ماه سال ۹۷ دبیرخانه دائمی مسابقات در مجموعه استان با هدف ایجاد هماهنگی بین دانشگاهی در جهت تسهیل امور برگزاری راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دبیرخانه در قالب کمیته‌های فرهنگی، کمیته پشتیبانی، کمیته علمی - محتوایی، کمیته اجرایی و کمیته تبلیغات اظهار کرد: در کمیته علمی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف استفاده شد و سعی شد تمام رویکردها با رویکردهای ملی تطابق داشته باشد. در این مناظره گزاره‌های متعددی مطرح شده است، یکی از دلایلی ارسال گزاره‌ها به دفتر مدیرکل امور اجتماعی استانداری این است تا مسایل مربوط به استان نیز در قالب گزاره گنجانده شود.

شهرجردی بابیان اینکه در فرم داوری معیارهایی همچون رعایت اصول و اخلاق در مناظره، داشتن فن بیان و رعایت نکات دستوری، خلاقیت در طرح مسأله در نظر گرفته شده بود، اضافه کرد: در این مناظره ۲۶ تیم از دانشگاه اراک، علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان زینب کبری‌(س)، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه صنعتی اراک، علمی کاربردی محلات و علمی کاربردی جهاد‌دانشگاهی حضور داشتند. این مناظرات از ۸ تا ۱۱ اردیبهشت در دانشگاه اراک برگزار شد که در نهایت ۴ تیم از دانشگاه‌های اراک، دو تیم از دانشگاه فرهنگیان زینب کبری(س) و دانشگاه پیام نور خمین به مرحله نیمه نهایی راه یافتند، در فینال هم تیم خیام از دانشگاه پیام نور خمین به عنوان تیم اول به مرحله منطقه‌ای راه یافت.

 


نظر شما :