Please ensure Javascript is enabled for purposes of
website accessibility
×
تنظیمات ویجت
ورود
Toggle navigation
خانه
درباره جهاد
حوزه ریاست
دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان
توانمندی های دفتر
دستورالعمل تامین مالی جمعی کسب و کارهای نوپا
اداره روابط عمومی
بروشور، کاتالوگ و پوستر
دفتر تلفن حوزها
تفاهم نامه ها
معاونت آموزشی
مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت شماره یک
مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت شماره دو
مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت شهرستان ساوه
مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت شهرستان محلات
مرکز آموزش علمی کاربردی اراک
مرکز آموزش علمی کاربردی ساوه
مرکز آموزش علمی کاربردی نیم ور
معاونت پژوهشی
گروه های پژوهشی
گروه پژوهشی توسعه اجتماعی
گروه پژوهشی اقتصاد توسعه
گروه پژوهشی توسعه کالبدی شهر
هسته های تخصصی
طرح های تحقیقاتی
انتشار کتب و مقالات
دورهها، نشستها و همایشهای تخصصی
اعضای گروه
مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری
آزمایشگاه ژنتیک
آزمایشگاه تشخیص طبی
بخش بیوشیمی
بخش خون شناسی
بخش هورمون شناسی
بخش ایمونولوژی و سرولوژی
بخش میکروب شناسی وانگل شناسی
غربالگری و سلامت جنین
بانک خون بند ناف
مرکز خدمات مشاوره
مشاوره خانواده
مشاوره ازدواج
مشاوره کودک
مشاوره طلاق
مشاوره تلفنی خانواده و ازدواج
رزرو ساعت مشاوره
پیوندها
آزمایشگاه معتمد محیط زیست
سنجش آلاینده های هوا
سنجش آلاینده های فیزیکوشیمیایی
سنجش آلاینده های بیولوژی
سنجش آلاینده های خاک
سنجش آلاینده های صدا
مرکز خدمات تخصصی انار ساوه
معاونت فرهنگی
سازمان دانشجویان
اساسنامه سازمان
کانون های سازمان
کانون قرآن و عترت
کانون فیلم و عکس
کانون کتاب و کتابخوانی
کانون گردشگری و محیط زیست
کانون تانیان
اعضای سازمان
اعضای ادواری سازمان
لوگوی سازمان
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا
خدمات ایسپا
طرح های شاخص اجرا شده ایسپا
اعضای شورای علمی ایسپا
همکاری با مرکز افکار سنجی ایسپا
تماس با ایسپا
خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی
خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی
سازمان انتشارات
مسابقات دفاع سه دقیقهای پایان نامه های دانشجویی
مراکز
مرکز رشد واحد های فناور محلات و نیم ور
خدمات الکترونیک
ثبت نام دوره های آموزشی کوتاه مدت مرکز شماره یک اراک
نوبت دهی اینترنتی مرکز درمان ناباروری رویان
نظر سنجی مراجعین مرکز درمان
فروشگاه کتاب
میز خدمت
پیشنهادها و انتقادها
همکاری با جهاد دانشگاهی
فرم درخواست تدریس
همکاری با خبرگزاری ایسنا (خبرنگار)
همکاری با خبرگزاری ایکنا (خبرنگار)
همکاری با مرکز افکار سنجی ایسپا
همکاری با سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی(همکاری دانشجویی)
امریه سربازی
تماس با ما
صفحهاصلی
نظر سنجی طرح گردشگری شهرستان شازند
نظر سنجی طرح گردشگری شهرستان شازند
لطفاً خطاهای زیر را رفع نمائید:
0
نام
*
نام کامل
1
نام خانوادگی
*
نام خانوادگی کامل
2
میزان تحصیلات
*
دیپلم
فوق دیپلم
لیسانس
فوق لیسانس
دکتری
3
نام دستگاه اجرایی
*
4
نقاط قوت عوامل درونی شهرستان شازند
*
قوت 1
قوت 2
قوت 3
قوت اساسی
1. وجود جاذبه هاي گردشگري طبيعي (کوه های راسپند و آدینه بلاغی، غار کیخسرو و غار سوله خونزا ، تالاب عمارت و سد خاکی هندودر، رودخانه شراء، چشمه و سراب عباس آباد، سراب اسکان و سراب پنجعلی، پیست اسکی پاکل و ...)
2. وجود جاذبه هاي گردشگري تاریخی- مذهبی (کلیسای هاکوپ مقدس، حمام حاج ربیع، پل دوآب، امامزاده سهل ابن علی و امامزادگان جعفر ابن علی و فضل ابن جعفر و ...)
3. وجود جاذبه هاي گردشگري فرهنگی- هنری (آیین های بارانی خواهی، دست بافت های سنتی، آثار چوبی، سفالگری و کپوبافی و ...)
4. برخورداری از محیط آرام و عاری از سروصدا
5. برخورداری از امنیت عمومی
6. برخورداری از امکانات و خدمات ریلی و قرار گرفتن در مسیر راه آهن
7. فعالیت داخلي برخي اتحادیه ها جهت ارتقاء مهارت اعضا (نظیر اتحادیه رستوران داران)
8. برخوردار از نیروی انساني جوان و تحصیل کرده
9. برنامه ریزی نهادهای مرتبط شهرستانی درزمینهخدماترسانيبهگردشگران (کارگروه شهرستانی)
10. وجود صنایع بزرگ و ایجاد فرصت های متعدد شغلی و خدماتی به واسطه آن و بستری برای گردشگری بازرگانی – تجاری و گردشگری کارخانه ای
11. انجام تحقيقات سالهاي گذشته از جمله طرح جامع گردشگري استان و شهرستان
12. فرهنگ و سنن و موسیقی محلی
13. وجود مناطق متعدد روستایی مستعد براي میزبانی از تورهاي طبیعت گردي
14. گونه هاي گياهي و جانوري منحصربه فرد
15. وجود روحيه مهمان نوازي
16. تنوع تنقلات، غذاها و آش های محلی
17. وجود جاذبه های متنوع گردشگری برای فصول مختلف
18. برخورداری از برند (برای مثال طبیعت و لبنیات شازند)
19. وجود محصولات متنوع کشاورزی از جمله محصولات باغی در شازند
20. وجود جاذبه¬های طبیعی مربوط به ورزش¬های زمستانی در شازند
21. وجود آثار تاريخی ملی ثبت شده در سازمان ميراث فرهنگی
22. نزدیکی به از مرکز استان
5
نقاط ضعف عوامل درونی شهرستان شازند
*
ضعف 1
ضعف 2
ضعف 3
ضعف اساسی
1. عدم برخورداری کامل از خدمات زیرساختی همانند آب، برق، گاز شهری، پوشش تلفن همراه
2. ناکافی بودن خدمات اقامتی، پذیرایی، رفاهی، تفریحی و تجاری و پایین بودن کیفیت آنها در مقایسه با استانداردهای ملی و بین المللی
3. ناکافی بودن تاسیسات، زیرساخت¬ها و خدمات حمل¬ونقل زمینی درون¬شهری و برون¬شهری
4. کمبود نیروی متخصص، ماهر و آموزش¬دیده در حوزه گردشگری به ویژه اکوتوریسم (شامل راهنمایانگردشگری، مفسران، دفاترخدمات مسافرتي)
5. عدم سرمایه¬گذاری گسترده در بخش¬های مختلف گردشگری از جمله هتل¬داری
6. عدم وجود اطلاع¬رساني و تبلیغات کافي (نبود تبلیغات در سطح منطقه-ای و ملی) و بی-توجهی به روش-های نوین بازاریابی در حوزه گردشگری
7. عدم بهره¬مندی از مسئولان، مدیران و کارشناسان متخصص و آموزش دیده در زمینة گردشگری و حوزه-های مرتبط
8. ناکافی بودن خدمات و تسهيلات بهداشتي و درمانی
9. افزایش آلودگي¬هاي محيط¬زيستي شهرستان (آلودگي¬های ناشی از تعدد کارخانه¬ها و...)
10. نبود امکانات و خدمات حمل¬ونقل هوایی در شهرستان
11. کمبود منابع و تخصیص نامتوازن منابع در تمامی بخش¬های گردشگری (اقامتی، حمل¬ونقل و ...) در شهرستان¬ها
12. بوروکراسي اداری و روند طولانی اخذ مجوزهای گردشگری و حمایت¬های حداقلی دولتی از بخش خصوصی
13. کمبود تحقیقات کاربردی انجام شده در حوزه گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگي، صنایعدستي و گردشگری و سازمان¬های مرتبط
14. ناآگاهی از نیازها و تمایلات گردشگران و ضعف در شناسایی بازارهای هدف
15. قدرت اجرایي اندک و نقش ناچیز اتحادیه¬ها و انجمن¬های مرتبط با بخشگردشگری (نبود و یا کم اثر بودن NGO ها)
16. کمبود علایم و تابلوهای معرفی برای راهنمایی مسافران به جاذبه¬های گردشگری
17. کم¬توجهی و گاها بی¬توجهی طرح¬های فرادست شهرسازی در شهرستان به گردشگری
18. ضعف در روحیه مدارا و پذیرش تفاوت¬ها در خصوص نحوه برخورد با گردشگران
19. فقدان حيات شبانه براي گردشگران و نبود سيستم روشنايي مناسب
20. نبود انگیزه سرمایه¬گذاری در مناطق مستعد و کمبود با نبود بسته¬های پیشنهادی به سرمایه¬گذاران
21. اجرايي نشدن برنامه¬هاي تدويني گردشگري به علت عدم هماهنگي بين سازمان¬هاي مرتبط
22. بی¬توجهی به بسترسازی برای آفرینش رویدادهای گردشگری
23. كوتاه بودن مدت ماندگاري گردشگران در شهرستان و بی¬توجهی به پیوندهای اقتصادی-اجتماعی با شهرستان های همجوار و استفاده از پتانسیل¬های آنها به این منظور
6
فرصت ها عوامل بیرونی شهرستان شازند
*
فرصت 1
فرصت 2
فرصت 3
فرصت جدی
1. گسترش صنعت گردشگری در جهان و ایران (اقتصاد سوم)
2. افزایش تقاضای گردشگری داخلی و خارجی
3. امکان استفاده از گسترش فناوری اطلاعات برای توسعه گردشگری و خدمات راه دور
4. طراحی و راه اندازی نرم افزار گردشگری استان
5. وجودکارگروهزیارتوخدماتسفراستانداری (کارگروه استانی)
6. انجام تحقيقات سالهاي گذشته از جمله برنامه ملي گردشگری
7. تاکید برنامه 5 ساله توسعه استان بر توسعه زیرساخت های مناسب گردشگری شهرستان های شازند، خمین، محلات و دلیجان
8. تاکید سند ملی توسعه کشور بر حوزه گردشگری (از جمله توسعه و تجهیز شبکه های زیربنایی متناسب با اولویت ها، برگزاری فعالیتهای گردشگری طبیعی، مطالعه مناطق انتخابی از طرف یونسکو، ارتقاء محتوا و کیفیت جاذبه ها و توسعه مناسبات بازرگانی گردشگری)
9. تاکید بر گردشگری روستایی در برنامه ششم
10. امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری (تعیین روستاهای هدف گردشگری)
11. اشتغال زايي مستقیم و غیر مستقیم و تحرک اقتصادی به واسطه توسعه مشاغل در بخش خدمات و گردشگری
12. تغییر سبک زندگی و افزایش تمایل به سفر و تفریحات
13. برخورداری از خدمات مراکز آموزشی عالی و پژوهشی از جمله جهاددانشگاهی در حوزه گردشگری
14. برخورداری از پتانسیل های آموزشی در زمینه هتل داری (رشته هتل داری در هتل امیر کبیر)
15. برگزاری رویدادهای گردشگری در استان در سال های اخیر (هزاوه و ...)
16. قرابت فرهنگی کشورهای همسایه و کشورهای مسلمان جهان با ایران
17. اهمیت نقش خاطره جمعی در باز زنده سازی و بازآفرینی شهری و خلق رویدادهای گردشگری منحصر به فرد
18. دوجانبه بودن سود سرمایه گذاری خارجی در سرمایه گذاری در تأسیسات خدماتی گردشگری
19. ردیف های متعدد اعتبارات ملی و فراملی در حوزه گردشگری و یا حوزه های مرتبط
20. فراوانی NGO های زیست محیطی در استان
21. سودده بودن فعالیت های جانبی تفریحی و تجاری در کنار نقاط گردشگری
22. توجه بیشتر به آداب، رسوم و سنن بومی و منحصر به فرد منطقه در راستای توسعه گردشگری فرهنگی و جذب گردشگر
23. نزدیکی شهرستان شازند به فرودگاه اراک
7
تهدیدها عوامل بیرونی شهرستان شازند
*
تهدید 1
تهدید 2
تهدید 3
تهدید جدی
1. افزایش آلودگی محيط¬زيستي و تخريب زيستگاه گياهي و جانوری، تخریب و صدمه زدن به ابنیه تاریخی به واسطه توسعه نامناسب فعاليت¬های توريسم
2. تخریب محیط اجتماعی و فرهنگی منطقه با ورود گردشگران فاقد آگاهی
3. کمرنگ شدن فرهنگ و آداب و رسوم محلي (از خود بیگانگی فرهنگی) و ویترینی شدن آن برای جذب گردشگر
4. رشد هزینه تفریحات، سرگرمی و خدمات فرهنگی به واسطه تورم اقتصادی و محدود شدن این بخش در سبد مصرفی خانوارها
5. عدم صرفه اقتصادی سرمایه¬گذاری در بسیاری از حوزه¬های گردشگری از جمله هتل¬ها به دلیل بالا بودن مالیات، عوارض و هزینه¬ها
6. عدم الزام به آموزش برای حوزه¬های مرتبط با گردشگری (نظیر رانندگان تاکسي، رستوران داران و ...)
7. قدرت جذب بالای کانون¬ها و مناطق رقابتی پیرامون برای تصاحب بازار گردشگری (اصفهان- کاشان)
8. ارجحیت عمومی به سرمایه¬گذاری در حوزه¬های زود بازده به جای انتفاع عمومی
9. نبود چشم¬انداز و اهداف مشترک به سبب عدم ثبات در استراتژی¬های توسعه به سبب ساختارهای مدیریتی و تغییرات مداوم مدیریتي
10. كمبود بودجه تخصيصي به امر پژوهش در استان و کشور
11. کمبود تسهیلات اعتباری- مالي در عرصه¬های گردشگری برای ساماندهي زیرساخت¬ها و نیز جاذبه-های گردشگری
12. نبود مدیریت یکپارچه، موازی¬کاری و عدم هماهنگي میان سازمان¬های مختلف در تصمیمگیری و اجرای برنامههای مرتبط با بخش گردشگری
13. فقدان برنامه-های منسجم و کارامد فرهنگی در جهت نهادینه کردن فرهنگ گردشگری و گردشگرپذیری
14. خلا¬های موجود قوانین و مقررات در حوزه¬های تخصصی و عمومی گردشگری
15. سرمایه¬گذاری¬های کلان کشورهای همجوار برای جذب گردشگران
16. افزایش تمایل عمومی به سفرهاي خارجی
17. کیفیت پایین آموزش در رشته¬های مستقیم
18. تحولات جهاني و منطقه¬ای محدودکننده
19. تبليغات ضد ايراني و تخريب اذهان عمومي در ساير كشورها
20. فقدان برنامه¬ريزي هدفمند براي جلب مشاركت ساكنين محلي
21. کم¬توجهی و گاها بی¬توجهی به دهک¬های متنوع درآمدی در بحث خدمات و تسهیلات گردشگری
22. تعارض در قوانین و مقررات بافت¬های تاریخی با احترام به ارزش¬ها
23. متفاوت بودن متولیان اماکن گردشگری (اوقاف، میراث فرهنگی و ...)
8
ثبت فرم