مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی:

محرومیت‌زدایی؛ ظرفیت مشترک کمیته امداد و جهاد‌دانشگاهی

۰۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۳ کد : ۱۰۱۰۲ اخبار عمومی تاپ خبر
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی فعالیت در حوزه محرومیت‌زدایی را از ظرفیت‌های مشترک بین کمیته امداد و جهاد‌دانشگاهی دانست و اظهار کرد: کارگروه تخصصی محرومیت‌زدایی تشکیل شده است که برای اولین‌بار در استان در حال فعالیت است.
محرومیت‌زدایی؛ ظرفیت مشترک کمیته امداد و جهاد‌دانشگاهی


قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، در آستانه فرارسیدن ۱۶ مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: جهاد‌دانشگاهی و کمیته امداد دو نهاد مولود انقلاب اسلامی هستند و هر دو جوان هستند، این دو نهاد در بخش‌های مختلف می‌توانند با یکدیگر همدل و همسو بوده و فعالیت‌های خود را پیش برند.

وی داشتن روحیه جهادی و اخلاص در کار را از ویژگی‌های دو نهاد کمیته امداد و جهاد‌دانشگاهی برشمرد و تقویت این دو عنصر را مورد تأکید قرار داد و افزود: به واسطه اینکه تمام خدمات در سایه داشتن روحیه جهادی و نیروی انسانی متعهد انجام می‌شود ارائه خدمات با خروجی بهتری همراه است.

موسی‌نژاد در خصوص نوع همکاری بین کمیته امداد استان و جهاد‌دانشگاهی اظهار کرد: در حوزه آموزش می‌توانیم همکاری بیشتر و بهتری داشته باشیم، جهاد‌دانشگاهی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که می‌تواند ما را در رسیدن به اهدافمان کمک کند.

این مقام مسئول از تشکیل تیم کارشناسی با حضور نمایندگانی از کمیته امداد و جهاددانشگاهی به منظور احصاء ظرفیت‌های مشترک و مورد استفاده در این دو نهاد خبرداد و گفت: سرفصل‌های آموزشی در حوزه اشتغال از جمله ظرفیت‌های مشترک بین کمیته امداد و جهاد‌دانشگاهی است، کمیته امداد آموزش‌های متعددی در حوزه مددجویان و کارکنان این مجموعه در دستور کار دارد که می‌تواند از ظرفیت مراکز آموزشی و اساتید جهاد‌دانشگاهی بهره‌مند شود.

وی فعالیت در حوزه محرومیت‌زدایی را از دیگر ظرفیت‌های مشترک بین کمیته امداد و جهاد‌دانشگاهی دانست و اظهار کرد: در استان کارگروه تخصصی محرومیت‌زدایی تشکیل شده است که برای اولین بار در استان در حال فعالیت است، ترکیب این مجموعه متشکل از کارشناسان مجموعه کمیته امداد و اساتید دانشگاهی متخصص در حوزه مسائل اجتماعی، جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی است که خوشبختانه این ظرفیت در جهاد‌دانشگاهی موجود است.

موسی‌نژاد در ادامه استفاده از ظرفیت دانشجویان را از اهم اهداف تشکیل کارگروه تخصصی محرومیت‌زدایی برشمرد و تصریح کرد: جامعه آماری دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد ۸۰۰ نفر است، اگر این دانشجویان با دیگر دانشجویان علاقمند به کاهش محرومیت در جامعه همچون دانش‌آموختگان دانشگاه، جهاد‌دانشگاهی و دیگر دانشگاه‌ها متحد شوند قطعا قدم‌های بهتر و مبتکرانه‌تری در حوزه محرومیت‌زدایی برداشته می‌شود.

به گفته وی با وجود اینکه استان مرکزی از استان‌های برخوردار و صنعتی محسوب می‌شود اما هنوز در برخی مناطق ضریب محرومیت را شاهد هستیم، وزارت کشور محرومیت‌ها را دسته بندی کرده است و متأسفانه در استان مرکزی روستاهایی داریم که ضریب محرومیت آنان ۸ یا ۹ است؛ لذا مجموعه کمیته امداد به همراه سایر دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت دانشجویی می‌تواند در کاهش ضریب محرومیت این روستاها مؤثر باشد، اگر قرار باشد محرومیت‌زدایی علمی و تخصصی دنبال شود نیازمند اساتید و دانشجویان متخصص هستیم تا برنامه‌ها علمی و تخصصی دنبال شود.

موسی‌نژاد اضافه کرد: عقد تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و جهاد‌دانشگاهی به منظور کمک به محرومیت‌زدایی و استفاده از ظرفیت جوانان و اساتید در این حوزه انجام شده است. دانشجویان قشر مولد، با انگیزه و پرشور جامعه هستند که اگر مورد توجه قرار گیرند نتایج مثبت آن را در سطح جامعه شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول ظرفیت‌های خوب جهاد‌دانشگاهی را در رفع محرومیت و ایجاد اشتغال جوانان یادآور شد و گفت: اولویت کاری ما اشتغال محرومان و برطرف کردن نیاز آنان است، توانمند‌سازی محرومان یکی از مهمترین اولویت‌های کمیته امداد است و مقام معظم رهبری نیز بر توانمندسازی خانواده‌ها تأکید ویژه دارند که قطعا ما به تنهایی نمی‌توانیم اهداف مورد‌نظر ایشان را جامه عمل بپوشانیم و برای انجام فرمایش رهبری نیازمند کمک همه مجموعه‌های مرتبط همچون جهادگران جهاد‌دانشگاهی هستیم.


نظر شما :