به مناسبت فرا رسیدن ۳۹ سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی :

نشست مطبوعاتی رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اصحاب رسانه

۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۴ کد : ۱۰۳۳۶ اخبار عمومی تاپ خبر
جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی با پیشگامی در توسعه علمی، فناوری و فرهنگی تلاش داشته مشارکت جدی در فعالیت علمی و پژوهشی داشته باشد و با مراکز معتبر تحقیقاتی داخلی و خارجی همکاری داشته است و برای تولید ارزش افزوده اقدامات خوبی به انجام رسانده است .
نشست مطبوعاتی رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اصحاب رسانه

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، مسعود شهرجردی در نشست مطبوعاتی به مناسبت ۱۶ مرداد سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در کشور، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی به منظور انجام فعالیت فرهنگی و تحقیقاتی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاهی در سال ۱۳۵۹ به عنوان مولود انقلاب شکل گرفت .

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی تلاش دارد با استفاده از منابع انسانی متعهد و متخصص الهام‌بخش نو اندیشی و پویایی علمی و فرهنگی و مقوم هویت اسلامی و ایرانی باشد، گفت: این نهاد انقلابی با پیشگامی در توسعه علمی، فناوری و فرهنگی تلاش داشته مشارکت جدی در فعالیت علمی و پژوهشی داشته باشد و با مراکز معتبر تحقیقاتی داخلی و خارجی همکاری داشته است و برای تولید ارزش افزوده اقدامات خوبی به انجام رسانده است .

شهرجردی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت اتکا به توان داخل در جهت پیشرفت کشور و عدم چشم دوختن به غرب در شرایط کنونی امروز و اعتماد به توان نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص داخلی، گفت: پیشرفت و توسعه کشور حاصل توسعه فرهنگ، علم و فناوری است. جهاد دانشگاهی نقش خود را در نقشه جامع علمی کشور باید مشخص شود و در این راستا ۷ ماموریت را تعیین کرده تا به پیشرفت کشور توسعه علمی و فناوری و رفع وابستگی کشور بیانجامد .

وی بیان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۵۹ در مدرسه عالی علوم اراک شروع به فعالیت کرد و امروز یکی از جامع‌ترین مجموعه‌های جهاد دانشگاهی در کشور است و حتی طرح کاهش آلودگی هوای اراک در سال ۱۳۶۱ با ایجاد فیلتر کاهش آلودگی مطرح کرد.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تدوین سند توسعه اشتغال استان، سند توسعه اجتماعی و فرهنگی، سند آموزش مدیریت بحران، برنامه‌های آمایش استان و عدالت اجتماعی مناطق مختلف شهرها، تدوین سند راهبری ارتقای وضعیت اجتماعی و فرهنگی در سکونتگاه‌های غیررسمی اراک، انجام طرح‌های تحقیقاتی، مقاله‌های علمی و انتشار کتاب، راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی با تعرفه‌های دولتی و آزمایشگاه معتمد محیط زیست، ایجاد مرکز دیده‌بانی اجتماعی و مرکز خدمات تخصصی مدیریت انتقال تکنولوژی را از جمله اقدامات انجام شده در مجموعه جهاد دانشگاهی استان عنوان کرد.

وی با اشاره به طرح سلول‌های بنیادی و مرکز درمان ناباروری توسط متخصصات جهاد دانشگاهی افزود: مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری در اراک از طریق پیشرفته‌ترین روش‌ها در حال ارائه خدمت به استان مرکزی و استان‌های همجوار است که شامل کلینیک ناباروری مردان، کلینیک زنان و زایمان، آزمایشگاه‌های جنین‌شناسی، مشاور و روانشناسی زوجین نابارور و ... ارائه خدمت می‌کند.

شهرجردی گفت: از زمان آغاز به کار این مرکز تاکنون 16 هزار خدمت در زمینه درمان ناباروری ارائه شده است، همچنین در حوزه سلول‌های بنیادی خون بند ناف که برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج موثر است جهاد دانشگاهی فعال است و تاکنون 87 هزار نمونه در بانک خون بند ناف ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارد،به ارتقای سطح دانش و بینش مهارتی جهت افزایش کارایی افراد، ارتقای سطح دانش برای بهره‌وری شاغلین بخش دولتی و غیردولتی، ایجاد مهارت شغلی، پرورش نیروی خلاق و توانمندسازی آنها در بخش آموزش در اراک، ساوه و محلات اشاره کرد و افزود: در کنار فعالیت‌های آموزشی، حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی در بخش‌هایی همچون خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا)، انتشارات، مرکز افکارسنجی، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سازمان دانشجویان فعال است.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی بیان کرد: سازمان تجاری‌سازی فناوری و توسعه اشتغال دانشجویان سعی بر تجاری‌سازی فناوری‌های به بلوغ رسیده و ارتقای فرهنگ کارآفرینی، توسعه روحیه خودباوری و ترویج الگوی موفق عملی و فناوری دارد، اخیرا الگوی نوین مشاغل خانگی به صورت پایلوت برای 131 زن سرپرست خانوار استان مرکزی با مشارکت دفتر امور زنان و خانواده استانداری و اداره کل کار انجام می‌شود و تاکنون 40 درصد پیشرفت طرح حاصل شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه فناوری با ایجاد مرکز انتقال تکنولوژی و سامانه فن‌یوز، 16 نیاز فناورانه استان مرکزی در حوزه صنعت شناخته شده است که به حل مشکلات و کاهش وابستگی‌ها به خارج از کشور کمک خواهد کرد.

شهرجری با اشاره به طراحی سیستم تصمیم‌گیری مدیران که در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: این مدل در استان مرکزی تدوین شده است و استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و مازندران خواهان این مدل هستند که به عنوان راهنما در کنار مدیران خواهد بود و به تصمیم‌گیری درست نیز کمک می‌کند.


نظر شما :