معاون فرماندار ساوه:

مهارت آموزی توام با تحقیق و پژوهش بستر ساز ایجاد اشتغال پایدار است

۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۴۰ کد : ۱۱۲۵۸ معاونت آموزشی تاپ خبر
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری ساوه گفت: مهارت آموزی توام با تحقیق و پژوهش بستر ساز ایجاد اشتغال پایدار در جامعه خواهد بود.
مهارت آموزی توام با تحقیق و پژوهش بستر ساز ایجاد اشتغال پایدار است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی به نقل از  ایسنا، منطقه مرکزی، محمد حسن قاسمیان در جریان برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با سلول  های بنیادی در جهاددانشگاهی ساوه اظهار کرد: رونق کسب و کار و توسعه اقتصادی متوازن در تمامی سطوح جامعه زمانی محقق خواهد شد که بتوانیم کارآفرین تربیت کنیم و در کنار پرداختن به حوزه پژوهش و تحقیق، مهارت آموزی را سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

وی با اشاره به برخی موانع زیرساختی در ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی اظهار کرد: بسیاری از فارغ  التحصیلان دانشگاهی پس از اتمام تحصیل دغدغه اشتغال دارند در حالیکه اگر جامعه دانشگاهی را کارآفرین و مهارت محور آموزش دهیم این نگرانی از بین خواهد رفت.

معاون فرماندار ساوه به نگاه جهاددانشگاهی در حوزه کارآفرینی و مهارت محوری اشاره کرد و افزود: این مجموعه توانمند علمی گام  های موثری را در حوزه آموزش عالی و مراکز تخصصی کوتاه مدت در حوزه مهارت آموزی برداشته است.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز با تاکید بر پژوهش محوری و تقویت تحقیق در جامعه گفت: اقتدار علمی کشور مرهون تحقیق و پژوهش دانشمندان و نخبگانی است که در حوزه های گوناگون به ویژه سلول های بنیادین فعالیت موثر انجام دادند.

عبداله سالمی افزود: متاسفانه شرط ارتقای علمی در جامعه برخورداری از مدرک دانشگاهی شده است و به عبارتی مدرک گرایی به عنوان شرط توانمندی علمی، فضای کشور را در برگرفت و موجب زایش دانشگاههای متعددی شد و با گذشت زمان افزایش آمار دانشگاهها مشکلات جدی را بوجود آورد.

وی بیان کرد: زمانی آینده سازان می توانند در حوزه علمی بدرخشند که مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی داشته باشند و مجموعه جهاددانشگاهی خوشبختانه توانسته است نیازهای علمی و پژوهشی نخبگان و جامعه علمی کشور را برآورده کند.

به گزارش ایسنا، به منظور ارتقای سطح علمی، پژوهشی دانش آموزان و دانشجویان و آشنایی آنان در زمینه اهمیت و مزایای سلول  های بنیادی و کاربرد آنها در علم زیست فناوری و پزشکی، کارگاه آموزشی یک روزه با عنوان آشنایی با سلول  های بنیادی با همکاری پژوهشگاه رویان در جهاددانشگاهی ساوه برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این کارگاه محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز از نحوه برگزاری کارگاه بازدید و از نزدیک در جریان جزئیات اجرای این طرح قرار گرفت. 


نظر شما :