فرماندار اراک:

فارغ‌التحصیل دانشگاه باید فعال، صاحب نظر و خط‌دهنده باشد

۲۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۳۱۷۲ معاونت فرهنگی تاپ خبر
حسین بختیاری در گردهمایی منطقه‌ای باشگاه دانشجویان محیط زیست و منابع طبیعی که به همت جهاد دانشگاهی استان مرکزی و دانشگاه پیام نور استان در پیام‌نور واحد اراک برگزار شد، با اشاره به جایگاه صنعتی استان و اراک در کشور به دلیل استقرار ۳ هزار واحد صنعتی و کارخانجات مادر، افزود: این استان در حوزه کشاورزی و دامداری نیز جزو استان‌های صادرکننده و خودکفاست و با وجود اینکه تنها دو درصد جمعیت کشور را در خود جای داده، اما در طول ۳۰۰ اخیر ۲۵ درصد مفاخر و مشاهیر کشور از این خطه برخاسته‌اند.
فارغ‌التحصیل دانشگاه باید فعال، صاحب نظر و خط‌دهنده باشد

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی خاستگاه بسیاری از پدران علوم مختلف همچون پدر پیوند مغز استخوان، پدر علوم پزشکی اطفال، پدر زمین‌شناسی، جغرافیا، فیزیکی، پدر موسیقی سنتی و ... است، گفت: استان مرکزی به دلیل استقرار صنایع یکی از قطب‌های صنعت کشور است، اما با آلودگی هوا، مشکلاتی ناشی از تالاب میقان اراک، آسیب به مراکز طبیعی و دست نخورده و ... مواجه است، اما با همه این مسائل اقدامات انجام شده عامل رقم خوردن موفقیت‌هایی در استان است.

وی تصریح کرد: گاهی مدیران به دلیل برخی از معذوریت‌ها که ناشی از ابلاغ دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌هاست نمی‌توانند امور را به انجام برسانند، اما به کمک فعالان، دانشجویان، داوطلبان و تشکل‌های مردمی اقدامات موثری به انجام می‌رسد، اراک بواسطه همین تلاش‌ها در حال خارج شدن از لیست شهرهای آلوده کشور است و تالاب میقان با چنگ و دندان حفظ شده است.

فرماندار اراک با بیان اینکه فعالیت‌های دانشجویی فعالیت‌های نابی است که به دور از ملاحظات غیرضروری انجام می‌شود و مردم آن‌ها را می‌پذیرند، گفت: تا زمانی که فعالیت‌های دانشجویی وابسته به خارج نباشد و از خطوط قرمز عبور نکند مورد پذیرش و قبول مسئولان است.

وی تاکید کرد: دانشجویان باید پس از خروج از دانشگاه یک فعال سیاسی، اجتماعی و صاحب نظر در علوم آموخته شده باشد و در واقع در کنار ارتقای علمی خود، فعالیت‌هایی که می‌تواند خط‌‌دهنده باشد را دنبال کنند. دانشجو باید مطالبه‌گر و صاحب فکر و ایده باشد، بویژه اینکه جامعه به حرکت پاک و مخلصانه دانشجویان اعتقاد دارد.

بختیاری گفت: اراک در بحث سرانه دانشجویی رتبه اول کشور را در اختیار دارد و در واقع یک شهر دانشگاهی قلمداد می‌شود. استان مرکزی استانی زنده و سرحال است و می‌طلبد فعالیت‌های بیشتری در این استان انجام گیرد که دانشجویان می‌توانند تحرک‌بخش آنها باشند.


نظر شما :