امام جمعه محلات مطرح کرد:

هدف جهاددانشگاهی؛ شکوفایی استعدادها برای دستیابی به خودکفایی

حجت الاسلام ربانی امام جمعه محلات اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی انقلابی است که هدف آن شکوفایی استعدادها جهت دستیابی به خودکفایی در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی و ... است.
هدف جهاددانشگاهی؛ شکوفایی استعدادها برای دستیابی به خودکفایی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛ رییس این واحد، معاون فناوری مرکز رشد واحدهای فناور محلات و نیم ور و مدیر ستفای استان مرکزی، ۲۱ دی ماه با امام جمعه محلات دیدار و گفت وگو کردند.

حجت الاسلام ربانی امام جمعه محلات در این نشست اظهارکرد: جهاددانشگاهی نهادی انقلابی است که هدف آن شکوفایی استعدادها  جهت دستیابی به خودکفایی در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی ، آموزشی و ... است.

وی ضمن تشکر از فعالیت های جهاددانشگاهی در زمینه اشتغال و توسعه واحدهای فناور در این شهرستان اعلام آمادگی کرد.

مهندس مسعود شهرجردی رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در ادامه با اشاره به اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی ملی توسعه مشاغل خانگی، گفت: ما به دنبال توانمندسازی اقتصادی زنان خانوار هستیم.

وی افزود: در همین راستا جهاددانشگاهی جهت اتصال به بازار و بازاریابی محصولات اقداماتی را آغاز کرده است و برندسازی ویژه از مزیت‌های این طرح است که دغدغه فروش محصول و عرضه به بازار را از بین ببرد.

رییس جهاددانشگاهی استان تصریح کرد: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال اجراست.

در ادامه قاسم براتی مسوول مرکز رشد محلات و نیم ور نیز در ادامه ضمن تشریح فعالیت های مرکز رشد پرداخت و افزود: این مرکز در حوزه گل های آپارتمانی، سنگ های ساختمان و ماهیان زینتی فعالیت می نماید و در همین راستا چندین واحد فناور در مرکز رشد محلات  و نیم ور مستقر شده است.

وی با توجه به افزایش بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و مشکلات اقتصادی اظهارکرد: نیازمند ایجاد شرکت های دانش بنیان در مراکز رشد و شکوفایی هستیم.

فاطمه غنی پور مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی در ادامه افزود: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس الگوی مشاغل خانگی اجرا می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: برندسازی از مزیت‌ های طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است به طوری که تولیدکنندگان دغدغه فروش محصول و عرضه به بازار را نداشته باشند.

غنی پور اضافه کرد: در حال راه اندازی شبکه فرش، شبکه صنایع دستی و شبکه تولید میوه خشک و گیاهان دارویی در استان مرکزی هستیم تا در عرصه فروش در بازارهای داخلی و خارجی ورود پیدا کنیم.

این مقام مسوول در پایان بر بهره مندی از ظرفیت و پتانسیل شهرستان محلات در راستای اجرای این طرح ملی تاکید کرد.

 


نظر شما :