دومین جلسه شورای علمی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان مرکزی برگزار شد

 دومین جلسه شورای علمی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان مرکزی ۲۹ دی ماه با حضور شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان، جوکار معاون  دفتر امور بانوان وخانواده  استانداری مرکزی، براتی معاون کارآفرینی و اشتغال  اداره کل تعاون، دکتر دانش دوست معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، غنی پور مدیر ستفا مرکزی، شکرایی مدیر روابط عمومی جهادکشاورزی استان و کارشناسان طرح در سالن جلسات پردیس جهاددانشگاهی استان برگزار شد
دومین جلسه شورای علمی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان مرکزی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ؛ مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در این نشست اظهارکرد: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان با هدف خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار، بهره مندی از ظرفیت مشاغل خانگی جهت ایجاد اشتغال پایدار و اتصال به بازارهای هدف در استان اجرا خواهد شد.

 وی ایجاد اشتغال پایدار را از هدف اصلی این طرح بیان کرد و افزود: توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار از جمله طرح هایی است که در راستای کمک به رفع نیازهای معیشتی زنان سرپرست خانوار از یک سو و کمک به افزایش اشتغال زایی از سوی دیگر است که بر مبنای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی صورت می گیرد.

شهرجردی بر حضور پیشرانان در نمایشگاه توانمندی های بانوان استان و شناسایی هرچه بیشتر زنان کارآفرینان تاکید کرد و افزود: ایجاد واحد برندسازی محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار از اولویت جهاددانشگاهی در راستای اجرای این طرح است.

 پروانه جوکار معاون  دفتر امور بانوان وخانواده  استانداری مرکزی نیز در ادامه هدف از اجرای این طرح ملی را ارائه آموزش‌های لازم در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار اعلام کرد و افزود: متقاضیان پس از یادگیری آموزش‌های لازم، با همراهی پشتیبان و پیشران طرح، اقدام به اشتغال و کسب درآمد می ‌کنند.

وی ایجاد نمایشگاه و بازارچه های دائمی را راهکاری مناسب جهت فروش و اتصال به بازار زنان سرپرست خانوار در این طرح بیان کرد.

 نگین براتی معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در ادامه تصریح کرد: این طرح در سه مرحله انجام می‌ شود که مرحله نخست آن بررسی و شناسایی مزیت‌ ها و توانمندی‌ های مناطق، مرحله دوم توانمندسازی و آموزش متقاضیان کار و مرحله سوم اتصال شاغلان خانگی به بازارها است.

وی با بیان اینکه سهم استان ­مرکزی در این طرح تحت پوشش قرار دادن ۱۳۱ زن سرپرست­ خانوار است، بیان کرد: رویکرد این طرح توانمندسازی زنان سرپرست­خانوار و اتصال آنان به بازارهای فروش محصولات است.

 فاطمه غنی پور مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت و اقدامات انجام شده طرح، افزود: این طرح با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و با همکاری سه جانبه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای عملیاتی کردن این طرح در استان، تاکنون نشست ها و جلسات تخصصی متعددی با صاحبنظران، پیشرانان، کارآفرینان برگزار شده است.

این مقام مسئول در پایان از مهم ترین اهداف این طرح را خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار، بهبود معیشت و افزایش رفاه این زنان، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازار کار بیان کرد.

همچنین در این نشست، جمعی از پیشرانان طرح به بیان مطالبی در خصوص کیفی سازی، برندسازی و بازاریابی محصولات پرداختند.

شایان ذکر است؛ ارائه گزارش و اقدامات انجام مرحله دوم طرح، ارائه پیشنهاد در خصوص فرایند های فروش و بازاریابی محصولات، شبکه سازی، ایجاد زنجیره ارزش، کیفی سازی محصولات، تولید، خدمات و برندسازی و ارائه نظرات در خصوص نحوه چیدمان غرفه نمایشگاه توانمندی های بانوان استان مرکزی در اسفندماه سال جاری از دستورات دومین جلسه شورای علمی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان مرکزی بود.


نظر شما :