در پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت نوزدهمین سال‌روز تاسیس ایسپا بیان شد؛

ایسپا؛ حلقه‌ی واسطه بین مردم و حاکمیت/ تاکید بر انعکاس صداهای خاموش

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۱ کد : ۱۷۹۳۸ اخبار عمومی تاپ خبر
دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی با صدور پیامی سالروز تاسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران را تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است:
ایسپا؛ حلقه‌ی واسطه بین مردم و حاکمیت/ تاکید بر انعکاس صداهای خاموش


ضمن تبریک بمناسبت سالروز تاسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) و آرزوی موفقیت های روزافزون خدمت همکاران ارجمند در معاونت فرهنگی و تشکر از زحمات و تلاش های مجدانه آنان، مفهوم «افکار عمومی» به عنوان نیرویی قدرتمند و پنهان در درون و متن جامعه دیرزمانی است که هم سنگ مفاهیمی چون «دموکراسی»، «شهروندی» و «جامعه مدنی» وجود دارد و مورد توجه اندیشمندان و سیاست مداران می¬باشد. بدون شک در دنیای امروز نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی به عنوان ابزار و شیوه ای شناخته می شود که نبض جامعه و تغییر و تحولات افکار عمومی را منعکس می¬کند. به بیان دیگر استفاده از تحقیقات افکار عمومی و نظرسنجی در جهان و در جامعه ما بسیار فراگیر و گسترده شده است و می توان آن را به مثابه ابزاری تأثیرگذار درجهت بازخورد عمومی، انعکاس تمام نمای نظر مردم و نیز فرایند سیاست گذاری عمومی و اجتماعی قلمداد نمود.
با وجود مسائل و مشکلاتی که در حوزه نظرسنجی در کشور وجود دارد، خوشبختانه امروزه در کشور ما به نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی از سوی اصحاب رسانه، نخبگان و افراد دانشگاهی و حتی سیاست¬مداران روی خوش نشان داده شده و نظرسنجی در مسیر و مدار تعالی و پیشرفت حرکت نموده و فرایند تکاملی را طی می کند. باید متذکر شد سهم و نقش مراکز و موسسات نظرسنجی در این میان نقش بی بدیل و با اهمیتی است. مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با 19 سال سابقه کار نظرسنجی و پیمایش در کشور به عنوان یکی از مراکز مهم و تأثیرگذار در عرصه توسعه گفتمان افکار عمومی و حلقه واسطه بین مردم و حاکمیت شناخته می شود.  
ضمن گرامیداشت نوزدهمین سالگرد تأسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، از زحمات و تلاش های مجموعه ایسپا در طول 19 سال گذشته که نشأت گرفته از روحیه جهادی، مردم سالاری دینی و  باور انقلابی و نیز متکی بر دانش، مهارت و تخصص است، مجدداً قدردانی می کنم و بر تعهد و پایبندی مجموعه ایسپا در انجام رسالت حرفه‌ای و علمی خویش، رعایت اصل شفافیت و صداقت در تولید و انتشار داده ها و اطلاعات، بی طرفی در بیان آراء عمومی و نیز انعکاس بدون واسطه صداهای خاموش تأکید دارم. 


نظر شما :