پیام دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسب نوزدهمین سالروز تاسیس ایسپا:

دو دهه تلاش مستمر و اثربخش ایسپا

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۰ کد : ۱۷۹۳۹ معاونت فرهنگی تاپ خبر
دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن قدردانی از دو دهه تلاش مستمر و شایسته مجموعه ایسپا، پیامی را به مناسبت ۱۸ اردیبهشت سالروز تاسیس ایسپا صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:
دو دهه تلاش مستمر و اثربخش ایسپا

دو دهه تلاش مستمر و مؤثر در عرصه افکار سنجی در جهان اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پرتغییر و تلاطم جامعه ایران؛ مجموعه ایسپا را به مجموعه ای قابل، پویا و دیده بانی نافذ در عرصه سنجش نگرش ها و ذائقه ها ساخته است. بی تردید این تلاش شایسته قدردانی است و جا دارد روز هجدهم اردیبهشت ماه که سالروز نوزدهمین سال تأسیس این مجموعه مهم است را به همه مدیران و همکاران گرانقدرشان که در طول این دو دهه تمامی مساعی خود را جهت پایداری، تقویت و قوت بخشی به تولیدات علمی آن صرف نموده اند عرض تبریک و خدا قوت داشته باشیم.

نیاز به طرح و بیان ندارد که دانایی حاصل از افکارسنجی واجد سودمندی های چندگانه در جهات خرد و کلان است، یکی از مهم ترین آنها را باید در حس مشارکت و دیده شدن در نزد شهروندان دید؛ تا جایی که عنوان می شود میزان رضایت و اعتنای مقامات و کارگزاران به انجام نظرسنجی ها و پیمایش های عالمانه و مستقل و نیز مشارکت شهروندان در این مهم؛ گواهی برای میزان توسعه یافتگی اجتماعی و سیاسی هر کشور دارد. چرا که افکار سنجی مجرا و بستری برای مشارکت شهروندان در امر سیاست گذاری و امور کشوری است. آن فرصتی است که به شهروندان داده می شود تا به صورت غیر مستقیم و ناشناس با کارگزاران و سیاست گذاران حرف بزنند و آنچه را که در ذهن و درون خود دارند هویدا سازند. و از طرفی سیاستگذاران به چگونگی و کم و کیف داوری شهروندان نسبت به سیاست ها، برنامه ها، راهبردها و گفتمان هایی که در مقام نظر و عمل به تحقق آنها کمر همت بسته اند آشنا می شوند؛ که دستاوردی مهم برای تنظیم امور نظام و مجموعه های تحت اختیار است. امیدواریم مجموعه ایسپا با اتکال به قدرت الهی و با بهره گیری از خرد جمعی و دیدگاه های عالمان این حوزه تخصصی و پیچیده؛ همچنان خوش بدرخشد و شاهد پایداری و اثرگذاری آن در عرصه های علمی و سیاستی باشیم. مجددا اهتمام همه دست اندرکاران را ارج نهاده و توفیقات هر چه بیشتر را برای یکایک آنها مسئلت داریم.      


نظر شما :