در مراسم نوزدهمین سالگرد تاسیس ایسپا در استان مرکزی؛

ایسپا صداقت و شفافیت را به خوبی به منصه ظهور گذاشته است

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۲ کد : ۱۷۹۹۰ معاونت فرهنگی تاپ خبر
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: شفافیت و صداقت دو شاخصه اصلی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) است و این مرکز تا کنون این دو اصل را به خوبی به منصه ظهور گذاشته است.
ایسپا صداقت و شفافیت را به خوبی به منصه ظهور گذاشته است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛ مسعود شهرجردی در مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالروز تأسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) و تقدیر از فعالان این حوزه در جهاد دانشگاهی استان مرکزی، پرسشگران این مجموعه را خط مقدم این مرکز دانست و افزود: تمام تحلیل هایی که در این مرکز انجام می شود بر پایه اطلاعاتی است که توسط پرسشگران تهیه می شود و از این حیث فعالیت این افراد بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه تولید و توسعه دانش فنی و تکنولوژی تحقیقات پیمایشی در استان ها از اهداف اصلی شکل گیری این مرکز است، بیان کرد: با توجه به توانایی های حرفه ای که در مجموعه فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی وجود دارد، در صدد هستیم از این پتانسیل در راستای اجرای طرح های پژوهشی با کمترین هزینه و با بیشترین دقت و همین طور در کوتاه ترین زمان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات مبتلابه مرکز افکارسنجی کشور در استان مرکزی نیز وجود دارد، تصریح کرد: این مشکلات دسترسی به دیتاهای مختلف را سخت می کند و بر عملکرد و تحلیل آنها نیز تاثیرگذار است.

شهرجردی تعهد و پایندی به اهداف اصلی مرکز را یکی از ویژگی های اصلی پرسشگران این مجموعه دانست و گفت: با رعایت اصول افکار سنجی مانند اصل شفافیت و صداقت که بسیار برای ما حائز اهمیت است، می توان داده ها و اطلاعات صحیح را به کشور تزریق کرد و از این طریق از اتخاذ تصمیمات ناصحیحی که بر اثر داده های غلط گرفته می شود، جلوگیری کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بر رعایت اصل شفافیت و صداقت در تولید و عرضه اطلاعات در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران تاکید کرد و گفت: صداقت و شفافیت اطلاعات تولیدی این مجموعه در همه زمان ها و به خصوص به هنگامی که آمار مشارکت مردم استان مرکزی در انتخابات ریاست جمهوری در گذشته از سوی این مجموعه منتشر شد، به خوبی به منصه ظهور گذاشته شد و آمار ایسپا درخصوص میزان مشارکت مردم با کمترین خطا اعلام شد.

وی با بیان اینکه این مرکز افکار جامعه را بدون هیچ واسطه ای انعکاس می دهد، افزود: امیدواریم تعهد و پایبندی این مجموعه در سال جاری نیز تداوم داشته باشد و سالی پر از افکارسنجی در مجموعه جهاد دانشگاهی و همین طور استان مرکزی داشته باشیم. تصمیم گیری مناسب مستلزم بهره مندی از اطلاعات صحیح است و این اطلاعات تا کنون به خوبی از سوی ایسپا منتشر شده است.

وی در ادامه بر لزوم فعال کردن باشگاه پرسشگران جوان جهاد دانشگاهی استان مرکزی تاکید کرد و گفت: ما سعی داریم نظرسنجی تلفنی مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی را نیز در سال جاری فعال کنیم و اطلاعات لازم را از این طریق نیز بدست آوریم.

به گزارش ایسنا، مجتبی غلامی سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه سازمان افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) با هدف انعکاس افکار عمومی و توسعه علمی و تحقیقاتی استان و همچنین رفع نیازهای سازمان های مختلف راه اندازی شده است، اظهار کرد: این سازمان به عنوان یک منبع و ماخذ معتبر، مورد اطمینان سازمان ها و مسئولین کشور قرار گرفته است و همین اعتماد باعث شده است تا بسیاری از طرح های ملی و استانی به این مرکز واگذار شود.


نظر شما :