در نشست مشترک با سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی مطرح شد؛

استفاده از پتانسیل های جهاد دانشگاهی در توانمندسازی زنان استان مرکزی

۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۷ کد : ۲۰۳۴۴ اخبار عمومی تاپ خبر
در نشست مسئولین جهاد دانشگاهی استان مرکزی و دفتر امور بانوان وخانواده استانداری مرکزی بر استفاده از توانمندی ها و پتانسیل های جهاد دانشگاهی در امور بانوان و خانواده تاکید شد.
استفاده از پتانسیل های جهاد دانشگاهی  در توانمندسازی زنان استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ،در تاریخ شنبه 28 تیرماه 99 نشست مشترک شهرجردی ریاست جهاد دانشگاهی استان مرکزی و سرکار خانم کسائی پور سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی  برگزار شد.

شهرجردی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در این جلسه ضمن تشکر از همکاری های گذشته با استانداری در زمینه های مختلف عنوان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی درحوزه های  پژوهش و فناوری، درمانی ، آموزشی، فرهنگی و تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در حال فعالیت می باشد.

شهرجردی افزود : در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت‌های خوبی در جهاد دانشگاهی صورت گرفته است، مشخصه بارز حوزه پژوهش در جهاد وجود هیات علمی های پژوهشی می باشد ، نگاه ما در حوزه پژوهش و فناوری ، توسعه فناوری و اجرای طرح های پژوهشی می باشد که این مهم با وجود سه گروه پژوهشی توسعه مطالعات اجتماعی و توسعه اقتصادی و کالبد شهری  صورت می پذیرد.

ریاست جهاد دانشگاهی استان مرکزی ضمن بیان ارائه خدمات درمانی در جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت :  مرکز فوق تخصص درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بهره گیری از پیشرفته ترین امکانات و دستگاه های تشخیصی و درمانی و با همکاری متخصصان زنان و نازایی و با تلاش کارشناسان مجرب مامایی، آمادگی کامل جهت ارائه خدمات درمانی را به عموم هم مردم را دارد. سونوگرافی واژینال، لاپاراسکوپی،‌ هیستروسکوپی، کورتاژ تشخیصی، تخلیه کسیت تخمدان، شروع سیکل های درمانی IUI, IVF, ICSI و سایر جراحی های تخصصی از جمله اقداماتی است که در این کلینیک انجام می شود.

شهرجردی در ادامه افزود : آزمایشگاه تشخیص طبی حکیم جهاد دانشگاهی استان ، کلیه آزمایشات روتین و تخصصی خون شناسی، بیوشیمی، هورمون شناسی، ایمونولوژی با رعایت کلیه الزامات استانداردهای آزمایشگاهی و الزامات مدیریت کیفیت را انجام با تعرفه دولتی انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی با استفاده از پتانسیل دانشجویی فعالیتهای شاخصی دارد افزود؛ خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری بین المللی قرآن و همچنین مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران از مهمترین فعالیت های مجموعه جهاد دانشگاهی در عرصه های فرهنگی، رسانه و فناوری می باشد.

در ادامه فاطمه غنی پور مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی در این نشست با تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، افزود: مشاغل یا کسب و کار خانگی در قالب یک طرح کسب و کار بدون ایجاد مزاحمت و در کمال آرامش در واحد مسکونی شکل می گیرد  که در نهایت منجر به تولید کالای قابل عرضه به بازار می شود ، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از طرح‌ های حمایتی حوزه اشتغال است که با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای در سال جاری اجرا می ‌شود.

مدیر اجرایی این طرح با اشاره به اینکه منظور از مشاغل خانگی این است که محصولاتی در خانه تولید و در بیرون به فروش برسد، افزود: الگوی توسعه مشاغل خانگی بر سه پایه شناسایی مزیت منطقه و فرصت‌های هر منطقه، توانمندسازی متقاضی و اتصال به بازار قرار گرفته است.

 کسائی پور سرپرست دفتر امور بانوان وخانواده استانداری مرکزی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت ها و خدمات صورت گرفته در جهاد دانشگاهی استان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

شایان ذکر است در پایان این نشست کسائی پور از بخش های مختلف جهاد دانشگاهی بازدید کرد.


نظر شما :