امام جمعه ساوه؛

تدوین شیوه‌های نوین تبلیغ مطالبه جامعه از دانشگاه هاست

۰۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۲ کد : ۲۰۶۰۳ معاونت آموزشی تاپ خبر
در نشست هم اندیشی اساتید و مسئولان دانشگاهی و موسسات علمی و پژوهشی با عنوان راهبران گام دوم تبلیغ و مردمی سازی تبلیغ که در جهاددانشگاهی ساوه برگزار شد، تدوین شیوه‌های نوین تبلیغ برای مواجهه با جنگ روانی و فرهنگی دشمنان با نظام اسلامی، مطالبه مهم جامعه از جوامع دانشگاهی مطرح گردید.
تدوین شیوه‌های نوین تبلیغ مطالبه جامعه از دانشگاه هاست

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی  31 تیرماه در نشست هم اندیشی اساتید و مسئولان دانشگاهی و موسسات علمی و پژوهشی با عنوان راهبران گام دوم تبلیغ و مردمی سازی تبلیغ که در جهاددانشگاهی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: این نشست هم اندیشی از جلوه‌های وحدت حوزه و دانشگاه است و باید در راستای تبلیغ دین و مردمی کردن آن استمرار یابد.

وی مردمی کردن تبلیغ را در گرو تاثیرکلام مبلغین و نخبگان دانست و افزود: بهره گیری از شیوه های نوین تبلیغ و بازگو کردن آن از زبان مبلغین، اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان منجر به تقویت گفتمان دینی و جریان سازی فرهنگی خواهد شد.

امام جمعه ساوه، صداقت در گفتار را در ترویج دین مورد تاکید قرار داد و افزود: تربیت بعد آرمان خواهی دانشجویان و ایجاد و تقویت احساس مسئولیت انسانی، از الزامات مردمی کردن تبلیغ است.

وی تصریح کرد: تبلیغ، یک فن و یک هنر است که ظرافت های عجیبی دارد. از این رو بهره گیری از ظرفیت نخبگان و جوامع دانشگاهی در مردمی کردن تبلیغ برای تدوین شیوه‌های نوین تبلیغ ضرورت دارد.

حجت الاسلام حسینی تربیت رسانه و فضای مجازی را برای تبلیغ صحیح دین مورد تاکید قرار داد و افزود: تک سخن گفتن اثرگذاری لازم را ندارد و باید فضای مناظره و  کرسی آزاد اندیشی را در این راستا تقویت کرد.

در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه نیز گفت: حفاظت از آرمان انقلاب اسلامی که همانا پیاده‌سازی اسلام ناب محمدی(ص) است از سوی همگان، بویژه نخبگان جامعه ضرورت دارد.

حجت الاسلام مهدی یعقوبی افزود: اسلام ناب محمدی(ص) تکامل معنوی با تکامل مادی را همراه می‌بیند و یک نگاه جامع به تمامی ابعاد دارد.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی با تشکیل شبکه همکاران انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری نشست‌های هم اندیشی با هدف ایجاد حلقه‌های فکری و عملیاتی موثر برای هر شهرستان کرده است و برگزاری سلسله نشست‌های راهبران گام دوم تبلیغ با حضور اساتید دانشگاه در این راستاست.

وی افزود: تشکیل هسته‌های مقاومت مردمی فرهنگی و بسیج تمامی ظرفیت‌های نخبگان بر موضوعات فرهنگی و اجتماعی و برگزاری کنگره بزرگ ملی تبلیغ در سال ۱۴۰۰ با هدف تقویت اراده جمعی عناصر بزرگ فرهنگی از برنامه‌های در دست اجراست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه نیز به نقش اساسی دانشگاه در انتقال مفاهیم دینی و اعتقادی پرداخت و گفت: برگزاری دوره‌های توانمندسازی و مهارت افزایی اساتید دانشگاهی متناسب با مقتضیات زمان و نیازهای فرهنگی جامعه ضرورت دوچندان دارد.

 احسان ساده افزود: دوره‌های توانمندسازی و مهارت افزایی به منظور انتقال نیازهای فرهنگی جامعه از سوی اساتید دانشگاه به دانشجویان در کلاس‌های درس صورت می‌گیرد که بسیار حائز اهمیت است.

وی به بهره گیری از  بستر فضای مجازی با برگزاری نشست‌های هم اندیشی و کرسی‌های نظریه پردازی در شرایط کرونایی اشاره کرد که این نشست‌ها با استقبال خوبی از سوی اساتید دانشگاه‌ مواجه شده است.

در این نشست روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و نیز از اساتید حوزه و دانشگاه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

بهره گیری و جریان سازی در شیوه‌های نوین تبلیغ، بهره‌گیری از ظرفیت جامعه شناسان و روانشناسان در امر تبلیغ، ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه بویژه رسانه‌های حوزه دینی و اعتقادی در گام دوم تبلیغ، همراهی اساتید دانشگاه و حوزه برای تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه در گام دوم تبلیغ، ورود جدی دانشگاه برای مردمی کردن تبلیغ به طوری که همه خود را مبلغ دین بدانند، تبیین نقش دانشگاه در هویت سازی و فرهنگ سازی دینی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.


نظر شما :