نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی؛

آینده نگری شغلی برای جویندگان کار از ظرفیت های عظیم جهاددانشگاهی است

۰۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۷ کد : ۲۰۹۱۰ اخبار عمومی تاپ خبر
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش مشاغل و آینده نگری شغلی برای افراد جویای کار، سرپرست خانوار و حتی شاغلین در راستای مهارت آموزی از ظرفیت های عظیم این نهاد است.
آینده نگری شغلی برای جویندگان کار از ظرفیت های عظیم جهاددانشگاهی است

حجت‌الاسلام محمد سبزی در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مردادماه چهلمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و انقلابی ماموریت‌ها و وظایف ذاتی در حوزه‌های گوناگون بر عهده دارد که با گذشت ۴۰ سال از رویش این نهاد انتظار می‌رود با کوله باری از تجربه و دانش کافی در راستای توسعه وظایف و فعالیت‌های خویش گام بردارد.

وی توسعه فعالیت‌های فرهنگی این نهاد توام با حرکت شتابان در مسیر فناوری و علمی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ترویج فرهنگ اسلامی، مقابله با غربزدگی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی از جمله مواردی است که انتظار می‌رود این نهاد انقلابی در ادامه فعالیت‌های خود عملیاتی کند.

این نماینده مردم در خانه ملت، این نهاد را پیشرو، پویا و خلاق توصیف و به کارایی او در حوزه های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی اشاره کرد و افزود: این مجموعه انقلابی توانسته طیف وسیع و متنوعی از خدمات گوناگون تخصصی و علمی را به جامعه ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط موثر جهاددانشگاهی با صنعت و تولید موجب تجاری سازی علوم و پویایی در عرصه پژوهشی و تحقیقاتی خواهد شد، اظهار کرد: این نهاد انقلابی از ظرفیت بالایی برای مهارت آموزی در سایه برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه مدت و بلندمدت برخوردار بوده و یک مجموعه تاثیرگذار در توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی بشمار می‌رود.

حجت‌الاسلام سبزی به هم افزایی و مشارکت بین بخشی برای ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی با محوریت جهاددانشگاهی مرکز ساوه اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات هم اندیشی با محوریت جهاددانشگاهی با مشارکت کمیته امداد، تعاون روستایی و موسسات فعال در حوزه اشتغالزایی برای توسعه کارآفرینی و پرهیز از جزیره ای عمل کردن از جمله اقدامات خوبی است که در شهرستان ساوه در حال شکل گیری و اجرایی شدن است.

وی به ظرفیت آموزشی و ترویجی جهاددانشگاهی در مهارت آموزی و تقویت کسب و کار جوانان و افراد جویای کار اشاره کرد و افزود: آموزش مشاغل و آینده نگری شغلی برای افراد جویای کار، سرپرست خانوار و حتی شاغلین در راستای مهارت آموزی از ظرفیت های عظیم این نهاد است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه حرکت در مسیر اشتغالزایی متناسب با رشته تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاهی را از ماموریت های جدیدی دانست که می توان به جهاددانشگاهی واگذار کرد و افزود: یافتن شغل متناسب با رشته تحصیلی دانشگاهی یک معضل بزرگ پیش روی دانشجویان است به گونه‌ای که بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در مشاغلی بکار گرفته می شوند که هیچ سنخیتی با رشته تحصیلی دانشگاهی ندارند و بعضا در خطوط تولید به عنوان کارگر ساده مشغول بکار می‌شوند در حالی که جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد خلاق و توانمند می‌تواند الگوی موفقی را در حوزه اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی ارائه دهد.

وی توسعه و تقویت مشاغل خانگی در سایه مهارت آموزی با بهره‌گیری از مدل‌های موفق جهاددانشگاهی در حوزه آموزش را مورد تاکید قرار داد و افزود: اعطای تسهیلات و مشارکت نهادهای خدماتی و حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی می‌تواند با ایجاد اشتغال پایدار خانگی منجر به بهبود معیشتی و رفاه نسبی اقشار آسیب پذیر جامعه شود.


نظر شما :