نشست با فرماندار خنداب در راستای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵ کد : ۲۰۹۶۸ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال
نشست طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی، ۷ مردادماه با حضور مدیر ستفا مرکزی و کارشناسان طرح با فرماندار خنداب در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
نشست با فرماندار خنداب در راستای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛ عبدالرضا حاج علی بیگی فرماندار خنداب در این نشست که در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برگزار شد، اظهارکرد: پایه درآمد این شهرستان مبتنی بر کشاورزی، باغداری و دامداری است و به همین دلیل نرخ بیکاری ساختار پایداری در اشتغال در خنداب دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خنداب پس از دلیجان کمترین نرخ بیکاری را در استان داراست، افزود: مشاغل خانگی در این شهرستان قدمتی دیرینه دارد و بانوان از دیرباز نقش مهمی در اقتصاد خانواده بر عهده دارند.

حاج علی بیگی اساس فعالیت در حوزه مشاغل خانگی را بر روی آموزش و مهارت آموزی و برندسازی محصول دانست و گفت: کسب وکارهای خرد، محلی وخانگی درآمد خوبی برای اهالی منطقه و اقتصاد مبتنی بر صادرات خواهد داشت.

فرماندار خنداب در ادامه، اقتصاد این شهرستان در حوزه گردشگردی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: شهرستان خنداب دومین تولیدکننده ماهیان زینتی در استان و درکشور نیز مقام اول را داراست.

این مقام مسئول با بیان اینکه تولیدات خانگی در این شهرستان مبتنی بر تولیدات باغی رقم می خورد، خاطرنشان کرد: بزودی شهرستان خنداب به قطب تولید میوه خشک کشور معرفی خواهد شد.

این مقام مسئول نقش موثر جهاددانشگاهی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را با توجه به بنیه علمی و اجرایی این نهاد بسیار مهم عنوان کرد.

فاطمه غنی پور مدیر ستفا مرکزی در ادامه ضمن تشریح مجموعه فعالیت های جهاددانشگاهی استان، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از  طرح های حمایتی حوزه اشتغال است که با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای در سال جاری اجرا می شود.

وی هدف از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را ایجاد اشتغال پایدار، اتصال پایدار صاحبان مشاغل خانگی به بازار، توانمند سازی متقاضیان، کاهش وابستگی به تسهیلات عنوان کرد.

مدیر اجرایی طرح اضافه کرد: این طرح با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به همت جهاددانشگاهی در سه فاز شناسایی مزیت‌ها بر اساس ظرفیت‌های موجود، توانمندسازی متقاضیان بر حسب مزیت‌های شناسایی شده و اتصال به بازار از طریق اتصال به پشتیبان اجرا خواهد.


نظر شما :