فرماندار ساوه :

ماموریت اصلی جهاددانشگاهی نوآوری در نظام دانشگاهی ایران است

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۵ کد : ۲۱۵۷۳ معاونت فرهنگی
فرماندار ساوه گفت: ماموریت اصلی جهاددانشگاهی نوآوری در نظام دانشگاهی ایران است.
ماموریت اصلی جهاددانشگاهی نوآوری در نظام دانشگاهی ایران است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، علی میرزایی شامگاه یکشنبه ۱۹ مردادماه در جریان بازدید از مرکز جهاددانشگاهی ساوه که به همراه امام جمعه شهرستان صورت گرفت، اظهار کرد: اگر جهاددانشگاهی توانست در نظام دانشگاهی کشور نوآوری ایجاد کند، بسترساز پیشرفت این نهاد انقلابی و رشد جوامع دانشگاهی خواهد شد.

وی با تقدیر از خدمات جهادگران جهاددانشگاهی که با روحیه جهادی تحول جدی در حوزه  فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و کارآفرینی و اشتغال انجام دادند؛ اظهار کرد: حرکت جهاددانشگاهی در حوزه علمی، فناوری، تحقیقاتی، پژوهشی و ... نشان می‌دهد که نوآوری در نظام دانشگاهی ایجاد شده، اما کافی نیست.

فرماندار ساوه با اشاره به اینکه ظرفیت جهاددانشگاهی ساوه متفاوت است و با جهاددانشگاهی در سراسر کشور فرق دارد، افزود: عنصری که باید در ساوه بیشتر مورد توجه قرار گیرد پتانسیل شهرستان در تکمیل ظرفیت صنعت، کشاورزی، علمی، دهیاری و شوراهاست.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت معاونت علمی ریاست جمهوری در توسعه فعالیت های این نهاد انقلابی در ساوه گفت: در ارتباط با تجاری سازی فعالیت‌ها و تسهیلات و حمایت‌های مالی از معاونت علمی ریاست جمهوری کمک بگیرید.

میرزایی خطاب به کارکنان جهاددانشگاهی ساوه گفت: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد در ساوه ناکافی است و نیازمند جهش و تحول است که باید با ارتباطات و تعامل موجب پیشرفت فعالیت‌ها شد. شخصیت‌های علمی بزرگ کشور  و نوابغ و نخبگان علمی و پژوهشی را به شهرستان دعوت کنید و از ظرفیت مسئولین استانی و ملی استفاده کنید.

وی در ادامه گفت: شانزدهم مردادماه مصادف با چهلمین سالروز تأسیس نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی است و این نهاد برخاسته از انقلاب فرهنگی و منبعث از آرمانهای بلند امام راحل که مقام معظم رهبری از آن به عنوان "مولود مبارک انقلاب اسلامی" یاد کردند تبلور عینی روحیه جهادی و الگوسازی مدیریت جهادی و نماد خودباوری نسل جوان در توسعه و گسترش فرهنگ، علم و فناوری بوده است.

وی افزود: این نهاد انقلابی با پشتوانه سال ها تلاش جهادی منشاء اثرات و خدمات مفید، اثرگذار و ماندگار در عرصه‌های فرهنگ، پژوهش و فناوری، آموزش‌های تخصصی و مهارتی، درمانی، خبررسانی و اطلاع رسانی با بهره‌مندی از دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا و سایر زمینه‌ها و ظرفیت‌های متعدد سازمانی خویش بوده است.

فرماندار ساوه تصریح کرد: امید است با تقویت و توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و فضاهای سازمانی مورد نیاز جهاد دانشگاهی در شهرستان ساوه شاهد دستاوردهای بیشتر و برجسته‌تر این نهاد انقلابی در راستای ایفای رسالت‌ها و ماموریت‌های سازمانی آن باشیم.

امام جمعه ساوه نیز گفت: جهاددانشگاهی باید به دنبال نخبه پروری و نشر محتواهای علمی و پژوهشی باشد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی با تاکید بر اینکه توسعه محتوایی جهاد دانشگاهی موجب بالندگی این نهاد می‌شود، افزود: ایجاد و توسعه پارک‌های علم و فناوری، مراکز دانش بنیان به همت جهاد دانشگاهی می‌تواند موجب ارتقای شاخص های علمی و فناوری در کشور شود.

در سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی حجت الاسلام دکتر حسینی امام جمعه ساوه به همراه معاون استاندار و فرماندار ساوه با حضور در جهاد دانشگاهی ساوه از بخش های مختلف این نهاد بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این واحد آموزشی قرار گرفتند.


نظر شما :