بهره مندی از تمامی ظرفیت های جهاددانشگاهی استان مرکزی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۴ کد : ۲۲۸۴۴ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
 رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی بر بهره مندی از تمامی ظرفیت های این نهاد در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان تاکید کرد.
بهره مندی از تمامی ظرفیت های جهاددانشگاهی استان مرکزی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

 

 

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛ مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی26 شهریورماه در نشست با معاونین و جمعی از مدیران جهاددانشگاهی استان که در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی صورت گرفت؛ افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از طرح‌ های حمایتی حوزه اشتغال است که با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای در سال جاری اجرا می ‌شود.

وی تصریح کرد: ۲ هزار نفر سهمیه استان در اجرای طرح ملی توسعه مشاغال خانگی است که با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تامین بازار مصرف اجرا می‌شود.

شهرجردی با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله شامل شناسایی مزیت و ظرفیت ‌های استان، توانمندسازی و اتصال به بازار کار مورد توجه قرار گرفته است، هدف از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را رونق و توسعه اشتغال پایدار عنوان کرد.

شهرجردی همچنین بر بهره مندی از تمامی ظرفیت های حوزه های جهاددانشگاهی به ویژه خبرگزاری ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی در اجرای طرح تاکید کرد.

فاطمه غنی پور  مدیر ستفا مرکزی در ادامه  ضمن تشریح طرح برای شورای معاونین تصریح کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی در راستای رونق اقتصاد خانواده ها، تحقق شعار جهش تولید و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور در استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سهم استان مرکزی از اجرای این طرح دو هزار نفر است، گفت: ارائه آموزش و مشاوره به صاحبان مشاغل خانگی جهت دریافت گواهینامه کیفیت محصولات خانگی تولید شده بر اساس استانداردها، هدایت و مشاوره صاحبان مشاغل خانگی به ارتقاء کمیت و کیفیت محصولات و بسته بندی، برندسازی از  جمله حمایت هایی است که از فعالان مشاغل خانگی در قالب این طرح صورت می گیرد.

این مقام مسئول در پایان توجه به بازار، کاهش وابستگی به وام، توانمندسازی متقاضیان را از ویژگی‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بیان کرد.


نظر شما :