اجرای نظام آراستگی(۵S) در جهاد دانشگاهی استان مرکزی

۰۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۳ کد : ۲۳۰۴۶ معاونت پشتیبانی
مدیر امور اداری و عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی از اجرای نظام آراستگی( ۵S ) خبر داد.
اجرای نظام آراستگی(۵S) در جهاد دانشگاهی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی حهاد دانشگاهی استان مرکزی، مجید جمالو مدیر امور اداری و عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت : نظام آراستگی یکی از مباحث عمده در مدیریت می باشد که ابتدا در ژاپن و سپس در سایر کشورها به کار گرفته شده است. به بیانی ساده، سامان دادن، نظم و ترتیب، پاکیزه سازی، هماهنگی و ایجاد انضباط در محیط کاری است.

 وی افزود: 5Sبه عنوان موثرترین رهیافت و ستونی استوار در عملیات اصلاحی و بهبود بهره وری شناخته شده است که با اجرای این اصول در صنایع و سازمان های مختلف تجاری، صنعتی و خدماتی موجب افزایش بهره وری، استفاده بهینه از سرمایه نیروی انسانی و زمان انجام کار، افزایش کارایی و در نهایت سوددهی بیشتر سازمان می‌شود.

ایشان خاطرنشان کرد: ایده شروع عملیات 5S، با تشکیل جلسات توجیهی به همراه پاورپوینت آموزشی، اقدام عملی نمایندگان در واحدهای مربوطه، ارائه گزارش مستمر، اتمام مرحله اول طرح، شروع مرحله دوم طرح ، روند کارهای انجام شده از ابتدای این طرح تا بحال در واحد میباشد.

وی تصریح کرد: تمامی اقدامات انجام گرفته تا به امروز را می توان در قالب مرحله دوم از پنج مرحله عملیات S5 جمع بندی نمود باتوجه به اینکه مرحله سوم آغاز گردیده ، تا پایان کار نیازمند برنامه ریزی و همدلی جهادگران هستیم.


نظر شما :