نشست بررسی همکاری های مشترک سه جانبه جهاد دانشگاهی با پارک ملی علوم وفناوری های نرم و صنایع فرهنگی

۰۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۷ کد : ۲۳۰۸۶ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه های فناوری، پژوهشی، آموزشی، مشاوره ای و تجاری سازی  میان پارک ملی علوم وفناوری های نرم و صنایع فرهنگی ، پارک علم و فناوری استان مرکزی و جهاددانشگاهی استان در حوزه های تخصصی مورد بررسی قرارگرفت .
نشست بررسی همکاری های مشترک سه جانبه جهاد دانشگاهی با پارک ملی علوم وفناوری های نرم و صنایع فرهنگی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛ این تفاهم نامه در راستای کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور از طریق ارائه خدمات عمومی و تخصصی  با ارزش افزوده بالا و افزایش همکاری های آموزشی و پژوهشی میان پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی به نمایندگی آقای دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، پارک علم و فناوری استان مرکزی به نمایندگی آقای دکتر محمد رفیعی و جهاددانشگاهی استان مرکزی به نمایندگی آقای مسعود شهرجردی به مدت یکسال می باشد.

محمد رفیعی رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی در حاشیه مذاکره در خصوص انعقاد  این تفاهم نامه همکاری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و توسعه، شرکت های خصوصی و بازار، ایجاد و رشد شرکت های متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرایندهای زایشی تسهیل می‌نماید، افزود: پارک های علم و فناوری همچنین خدماتی با ارزش افزوده بالا و فضاهای کاری و تأسیسات مناسب و کیفی به شرکت های مستقر در پارک ارائه می ‌نمایند.

وی تصریح کرد: تبدیل پارک علم و فناوری استان مرکزی به محلی با بهره گیری از نیروهای متخصص و دلسوز استان و همچنین ارائه خدمات با ارزش افزوده بالا، زمینه را برای رشد و ارتقای فناوری در استان فراهم می کند.

رفیعی کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش محور، تجاری سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش های تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی جامعه، افزایش قدرت رقابت و رشد شرکت های متکی بر دانش، کمک به جذب دانش فنی و سرمایه های داخلی و بین المللی، حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های کوچک و متوسط فناوری و حمایت از مؤسسه ها و شرکت های تحقیقاتی و مهندسی نوآوری با هدف توسعه فناوری و کارآفرین و ...را از جمله مهمترین اهداف پارک علم و فناوری استان اشاره کرد.

محمدرضا آقاجانی مدیرکل توسعه و کارآفرینی و نوآوری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز در ادامه افزود: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی وابسته به جهاددانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفته و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجموعه‌ای است که به عنوان اولین و تخصصی‌ترین پارک در اقتصاد فرهنگ، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این پارک، تسهیل در امر خلق ایده، تولید و توزیع محصولات و خدماتی است که ماهیت فرهنگی و خلاق در زمینه‌های گردشگری، موسیقی، صنایع دستی، صنایع دیداری و شنیداری، فناوری اطلاعات، هنرهای تجسمی، اسباب‌بازی و سرگرمی، دین و قرآن، طراحی محصول و گرافیک، نشر و چاپ، معماری، فناوری آموزش، هنرهای نمایشی، نقاشی، عکاسی، مد و پوشاک، رسانه، بازی‌های رومیزی، تبلیغات و بازاریابی و سایر حوزه‌های صنایع خلاق فرهنگی دارند.

 مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در ادامه ضمن تشریح دستاوردهای این نهاد اضافه نمود با توجه به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله شامل شناسایی مزیت و ظرفیت‌های استان، توانمندسازی و اتصال به بازار کار انجام می‌شود و با بهره گیری از توان پژوهشی و با همکاری و مساعدت  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی و سایر دستگاه‌های مربوطه اجرا می شود. که مدیریت و ساماندهی نفرات می تواند پتانسیل بسیار خوبی برای پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی  باشد.

وی اذعان کرد: جهاد دانشگاهی استان مرکزی اجرای این طرح را برای ۲ هزار نفر با مسئولیت نظارت بر اجرا، پیاده سازی طرح در فازهای مختلف توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر عهده دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان در خصوص شرایط شرکت متقاضیان در این طرح، اظهارکرد: برخورداری از حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی(افرادی که بیمه خویش‌فرما دارند منعی در ثبت نام ندارند) از شرایط شرکت متقاضیان در این طرح است.

این مقام مسئول در پایان یادآورشد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.


نظر شما :