رئیس جهاد دانشگاهی استان:

مزایای استان مرکزی در عرصه توسعه مشاغل خانگی شناسایی شده است

۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۹ کد : ۲۳۴۰۵ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مزیت های نقاط مختلف استان در این عرصه شناسایی شده است.
مزایای استان مرکزی در عرصه توسعه مشاغل خانگی شناسایی شده است

مسعود شهرجردی ۱۲ مهرماه در کمیته علمی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد، افزود: سهمیه استان در قالب این طرح دو هزار نفر است.

وی با بیان اینکه در این رابطه نشست هایی با ذینفعان طرح برگزار شده است، گفت: در حال ایجاد شبکه بسیار خوبی از فعالان مشاغل خانگی در قالب این طرح هستیم. مطالعه ای نیز بر روی ۹ کشور صورت گرفته، الگوها بررسی شده و قابلیت پیاده سازی این طرح در استان بررسی شده است.

شهرجردی اتصال به بازار را دغدغه بسیار مهم شرکت کنندگان در این طرح عنوان کرد و افزود: امید است با همفکری کمیته علمی و ایجاد زنجیره ارزش در قالب این طرح، این مشکل رفع شود.

وی آشنا کردن عموم مردم با الگوی نوین طرح مشاغل خانگی را زمینه ساز موفقیت هرچه بیشتر این طرح عنوان کرد و گفت: افرادی که در عرصه مشاغل خانگی به تولید محصول رسیده اند می توانند از امکانات این طرح استفاده کنند.

شهرجردی دانش آموختگان دانشگاه ها را ظرفیت بسیار خوبی پیش روی این طرح عنوان کرد و افزود: مشاغل خانگی نوین با تکیه بر این ظرفیت باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی در اجرای این طرح شد و گفت: تجربه استان های پایلوت در این عرصه نشان می دهد که مقاومتی که در ابتدای اجرای این طرح مشاهده می شد خوشبختانه از بین رفته و کار بهتر از قبل پیش می رود.

شهرجردی اجرای این طرح و دستاوردهای آنرا زمینه ساز افزایش سهمیه استان در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی دانست و گفت: این طرح می تواند محرک خوبی برای مسئولان کشوری جهت توجه ویژه به استان مرکزی در بخش این تسهیلات باشد بویژه اینکه سال گذشته سهم استان از این تسهیلات ۷۵ درصد کاهش یافت.

فاطمه غنی پور نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان توسط جهاد دانشگاهی که با سهمیه ۱۳۰ نفر انجام شد، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که هم اکنون در دست اقدام است، با رویکرد هر خانه یک محصول و در راستای تحقق جهش تولید و با هدف اتصال فعالان مشاغل خانگی به بازار در قالب شبکه سازی در ۳۱ استان کشور آغاز شده و در حال اجراست.

وی اظهار کرد: این شبکه سازی روند اجرای طرح را از نظر تامین مواد اولیه، توسعه فروش، رفع چالش ها برای فعالان این طرح و ... تسهیل می کند.

غنی پور برندسازی را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد و از جدیت در تحقق آن خبر داد و گفت: ایجاد مکان بازارها در این راستا در حال انجام است و اعتبار دستگاه های ایجاد کننده این مکان بازارها شامل وزارت تعاون، معاونت علمی ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی، به جلب اعتماد خریداران منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در قالب این مکان بازارها امکان فروش محصولات در ۲۰ کشور دنیا نیز وجود خواهد داشت، افزود: این طرح در ۳۳ شهر استان اجرایی و شورای راهبری طرح نیز به زودی تشکیل خواهد شد.

غنی پور از شناسایی مزیت های جدید اشتغال خانگی در شهرستان های مختلف استان خبر داد و گفت: ثبت و به روزرسانی مزیت های مختلف استان در سامانه inhb.ir در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، نگین براتی معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، پروانه جوکار معاون دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، محمود صوفیان کارشناس هدایت شغلی کمیته امداد استان و دیگر کارشناسان دعوت شده در این نشست نظرات خود را در حوزه نحوه اطلاع رسانی و اجرای بهتر این طرح به مردم استان بیان کردند.


نظر شما :