سلیمی:

احیای مشاغل سنتی و کمک به افزایش فرزندآوری از مزایای توسعه مشاغل خانگی است

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۷ کد : ۲۴۴۴۲ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای مشاغل سنتی و ایجاد امکان فرزندآوری، از مزایای توسعه مشاغل خانگی است.
احیای مشاغل سنتی و کمک به افزایش فرزندآوری از مزایای توسعه مشاغل خانگی است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در حاشیه افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهرستان محلات، با بیان اینکه این طرح اقدامی نوآورانه و نوپدید است، افزود: از آنجا که بر اساس این طرح بناست با هزینه کمتر و رصد کردن رسته های مختلف شغلی که امکان ایجاد آنها در خانه ها وجود دارد، هزاران شغل در کشور ایجاد شده و تحرک جدیدی را در این بخش شاهد باشیم، این اقدام شایسته قدردانی است.

وی اظهار کرد: قرار است در قالب این طرح، با هزینه کمتر شغل های پایداری در خانه ها ایجاد شود و یکی از ویژگی های این طرح این است که برخی مشاغل سنتی در حال فراموشی تحت تاثیر زندگی مدرن و ماشینی، دوباره احیا شوند.

سلیمی با بیان اینکه این طرح به عمق خانه ها می رود و بر این اساس یکی از مزایای اجرای آن کمک به ایجاد زمینه رشد فرزندآوری است، تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه فرزندآوری با مشکل مواجهیم و در آینده نزدیک با پیری جمعیت روبرو می شویم و یکی از دلایل کاهش فرزندآوری در کشور، اشتغال خانم ها بیرون از خانه است و این طرح می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

وی گفت: اینگونه اقدامات در عمل می تواند زمینه را برای فرزندآوری برای خانم هایی که در منزل مشغول بکار می شوند فراهم کند. ما مخالفتی با اشتغال خانم ها نداریم و آنرا تشویق هم می کنیم ولی به نظر می رسد با توجه به اهمیت مدیریت خانه توسط بانوان، اشتغال آنان در محیط منزل بسیار در مدیریت خانه و ایجاد امکان فرزندآوری موثر باشد، در واقع بازگرداندن بانوان به سنت های اصیل می تواند به بازگشت آنها به فرزندآوری در عین ادامه اشتغال آنها کمک کند.

سلیمی با بیان اینکه این طرح باید در حوزه کمک های فنی، اطلاعاتی و تسهیلات در سطح ملی تکمیل شده و تصمیمات جدی برای آن گرفته شود، افزود: در استان مرکزی جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون و فرمانداری ها اقدامات خوبی را برای اجرایی کردن  طرح به انجام رسانده اند.


نظر شما :