برگزاری تور کارآفرینی بازدید دانشجویان مرکز جهاددانشگاهی اراک از بازار تاریخی اراک

۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۷ کد : ۲۵۵۵ معاونت آموزشی
برگزاری تور کارآفرینی بازدید دانشجویان مرکز جهاددانشگاهی اراک از بازار تاریخی اراک


به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، به همت دفتر کارآفرینی مرکزآموزش جهاددانشگاهی اراک جمعی از دانشجویان این مرکز آموزشی در قالب تور کارآفرینی، 21 مهرماه از بازار تاریخی اراک بازدید نمودند.

بر اساس این گزارش؛ در این بازدید که با هدف آشنایی دانشجویان با مکان های تاریخی، حرفه و مشاغل مختلف در بازار تاریخی اراک برگزار شد، دانشجویان از نزدیک با روند فعالیت مشاغل آشنا شدند.

بازار اراک یکی از بناهای نخستین شهر اراک است . با این همه بنای مجموعه بزرگ بازار اراک شامل حمام، مسجد، مدرسه، آب انبارها، گذرها و کاراوانسراها در زمان فتحعلی شاه قاجار و توسط یوسف خان گرجی در سال ۱۲۲۸ هجری قمری در بافت مرکزی اراک بنیان گذاشته شد. این بازار به مرکزیت چهارسوق، دارای دو مسیر شمالی، جنوبی و شرقی، غربی است که از ۴ جهت به دروازه‌های قدیم شهر متصل می‌شده است و به نوعی استراتژیک‌ ترین نقطه شهر در زمان‌ های گذشته بوده‌ است.

شایان ذکر است؛ برگزاری تورهای کارآرینی بازدید دانشجویان با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با محیط کار به همت دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت مرکز جهاددانشگاهی اراک برگزار می گردد. 


نظر شما :