اعلام آمادگی فرماندار اراک برای کمک به اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی

۲۷ آذر ۱۳۹۹ | ۲۲:۵۲ کد : ۲۵۹۱۱ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
فرماندار اراک گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می تواند به اقتصاد خانواده ها کمک کند و آماده کمک به اجرای هرچه بهتر این طرح هستیم.
اعلام آمادگی فرماندار اراک برای کمک به اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی

حسین بختیاری در آیین افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اراک که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: در توسعه اینگونه مشاغل، ضمن اینکه بیکاران شاغل شده و از نظر اقتصادی غنی می شوند، زمینه تقویت اقتصاد خانوار نیز فراهم می شود.

وی با بیان اینکه این مهم در بخش صنایع دستی به خوبی تجربه شده، گفت: زنان خانه دار، بی سرپرست و بدسرپرست در عرصه صنایع دستی به خوبی نقش آفرینی کرده اند حتی در مواردی بانوان به صورت گروهی در راستای اشتغال اقدام کرده و موفق بوده اند.

بختیاری افزود: با توجه به نگاه مبتنی بر کارشناسی و تحقیق و تاکیدی که جهاد دانشگاهی بر استفاده از متخصصین دارد، این طرح موفق خواهد بود و جامعه و مردم از منافع این طرح برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه معمولا این طرح ها زودبازده هستند و با سرعت بیشتری به نتیجه می رسند، گفت: نگرانی در خصوص بازار فروش فعالان مشاغل خانگی وجود دارد و اگر به فعالان این بخش کمک شود بسیار در موفقیت این طرح تاثیر خواهد گذاشت.

بختیاری اظهار کرد: ایجاد بازارچه هایی در اراک و استان مرکزی به این افراد برای ارائه مستقیم محصول کمک خواهد کرد. این طرح می تواند به اقتصاد خانواده ها کمک کند و آماده کمک به اجرای هرچه بهتر این طرح هستیم.

به گزارش ایسنا، محمدتقی آبایی مدیرکل تعاون استان مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه قانون مشاعل خانگی در سال ۸۹ تصویب شد تا با اولویت زنان سرپرست کمک معیشت خانوارها باشد، افزود: امروز نگاهی که به این طرح وجود دارد، به عنوان ابزار اصلی درآمدی و معیشتی است تا بتواند هزینه های یک خانوار را پوشش دهد.

وی اظهار کرد: استان مرکزی هر ساله ۹۹ درصد منابع تخصیصی در حوزه مشاغل خانگی را جذب کرده و این طرح، دومین تجربه همکاری این سازمان با جهاد دانشگاهی پس از طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغال است که استان مرکزی در این طرح رتبه های برتر کشوری را از آن خود کرد.

آبایی گفت: در قالب این طرح قرار است 54 هزار نفر اشتغال در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شود و سهم استان مرکزی در این حوزه دو هزار نفر است و هدف از اجرای این طرح ایجاد دو هزار شغل پایدار در حوزه مشاغل خانگی است.

وی با بیان اینکه اتصال به بازار هم در این طرح دیده شده و تنها قسمت مغفول در این حوزه طی ۱۰ سال گذشته، مشارکت شهرداری هاست. قانون می گوید شهرداری ها موظفند بازارچه عرضه مستقیم تولیدات مشاغل خانگی بزنند. اگر در هر شهرستان یک بازارچه راه اندازی شود به اقتصاد خانواده هایی که از محل این مشاغل ارتزاق می کنند کمک می شود.


نظر شما :