راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در محلات

راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در محلات

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ،  مرکز رشد جهاد دانشگاهی محلات در صدد راه اندازی صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در شهرستان محلات می باشد.

معاون فناوری مرکز رشد محلات گفت ؛ به منظور کاهش وابستگی به بانک‌ها درصدد راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در شهرستان هستیم. 

قاسم براتی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به اینکه مرکز رشد محلات اولین مرکز رشد در استان مرکزی است که از وزارت علوم و فناوری مجوز دریافت کرده است، افزود: محوریت کار این مرکز این است که افراد خلاق و صاحب ایده را جذب کرده و بواسطه در اختیار گذاشتن امکانات اولیه و فضا و تسهیلات و استقرار در مرکز، ایده را به محصول تبدیل کند. 

وی با تاکید بر حمایت از افراد صاحب ایده، تعداد واحدهای مستقر در مرکز رشد را هشت واحد فناور دانست و گفت: با توجه به فضای موجود مرکز، امکان استقرار و افزایش واحدها وجود دارد، همچنین برنامه‌های توسعه مرکز نیز در دستور کار است. 

براتی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری، گل وگیاه و سنگ در شهرستان محلات و نیم‌ور اکثر واحدهای مستقر در مرکز در زمینه های مذکور فعالیت دارند و عموما واحدهای بومی شهرستان هستند. 

وی در خصوص برنامه‌های پیش‌ روی مرکز بیان کرد: این مرکز سال گذشته اولین همایش منطقه‌ای تجارت الکترونیک را برگزار کرد که مورد استقبال قرار گرفت و امسال نیز بواسطه این تجربه و بازخوردهای دریافت شده، زمینه برگزاری همایشی با محوریت بانوان را در دستور کار دارد. 

معاون فناوری مرکز رشد محلات گفت: در همایش تجارت الکترونیک حضور زنان مشهود بود و تمایل بسیاری به این مهم نشان دادند و با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت اثرگذار کشور هستند و همچنین درصد بالایی از جمعیت فارغ‌التحصیلان کشور را به خود اختصاص داده‌اند، لیکن تاکنون این ظرفیت به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است لذا تصمیم بر این است که اولین همایش تخصصی خلاقیت ویژه زنان کارآفرین را در شهرستان برگزار کنیم که تاکنون برگزاری چنین همایشی با این محور در استان مسبوق به سابقه نیست. 

وی تاکید کرد: توجه به جامعه زنان در واقع روح امید و انگیزه برای فعالیت‌های خلاقانه را در این جامعه تزریق می‌کند و علاوه بر توسعه اقتصادی شهرستان، قطعا توسعه اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و ... را به همراه دارد. 

وی با اشاره به تلاش جهت کاهش وابستگی مرکز و واحدهای فناور به بانک‌ها جهت دریافت کمک و تسهیلات افزود: این مرکز درصدد راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که براساس آن افراد حقیقی و حقوقی که توان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ریسک‌پذیر را دارند جذب این صندوق می‌شوند که این امر وابستگی واحدها به بانک را کاهش می‌دهد. 

براتی با تاکید بر اثربخشی آموزش در مسیر خلاقیت بیان کرد: مرکز رشد محلات آموزش را یکی از محوری‌ترین اصول فعالیت خود می‌داند به همین دلیل به انتظار مراجعه افراد خلاق و دارای ایده نیست بلکه به تربیت و پرورش خلاقیت و ایده‌ پردازی در افراد می‌پردازد و با توجه به ظرفیت شهرستان می‌توان با آموزش‌های مناسب بهره‌برداری بالایی از این بخش داشت. 


نظر شما :