اولین جلسه طرح ملی تسهیلگری در جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار شد

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۲ کد : ۲۷۵۷۷ معاونت فرهنگی تاپ خبر
اولین جلسه طرح ملی تسهیلگری جهاددانشگاهی استان مرکزی، ۱۳ بهمن ماه با حضور اعضاء این طرح ملی در جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
اولین جلسه طرح ملی تسهیلگری در جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، محسن سعیدی مدیر اجرایی طرح ملی تسهیلگری جهاددانشگاهی استان مرکزی در این نشست هدف از تاسیس این دفاتر را محقق کردن عدالت اجتماعی، ارتقای سطح زندگی، دانش شهروندی و رفع معضلات مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار  عنوان کرد و افزود: طرح دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی به همه ابعاد اجتماعی و نیازهای مناطق حاشیه نشین می پردازد.

 

وی تصریح کرد: دفتر تسهیلگری و توسعه محلی علاوه بر مسائل روانشناسی و مددکاری به موضوعات اقتصادی، شهرسازی و حقوقی با رویکرد جمع‌آوری اطلاعات مهم می‌پردازد و نتیجه این اطلاعات به عنوان مدل برنامه‌ریزی برای اقدامات مهم شهری و مدیریت اجتماعی  در این مناطق مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری باید مبتنی بر مشارکت ساکنان محل باشد، خاطرنشان کرد: فلسفه و روح راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در واقع جلب مشارکت ساکنان محله می باشد و اولین دستاورد ایجاد چنین رویکردی، ایجاد حس تعلق در ساکنان آن محل است.


نظر شما :